• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Förresten, är det någon som vet var Koko håller hus? Har inte sett henne på länge.

• Fru E

Porchez-säger som AM sitt och var snygg medan Hunken lagar mat till dig

Mot förmodan fick jag 2.49 % i löneökning mot 0.7 % för välutfört arbete som var satt *wooohhoooo*

• FruCicci

Mugglan! Hinner du ta en fika på tisdag nästa vecka? Fast jag kommer inte kunna ta mig till dig dessvärre... Har 2 möten i Göteborg och kommer ta tåget ner och något hem, typ flyg eller tåg.... får se vad det blir.

• Lapinette

Verkar som många förhandlar ny lön just nu? Själv ser jag med spänning fram emot vad min nya lön kan ge i slutänden. Var förresten och tittade på mitt nya kontor igår. Jättefint, ljust, stora fönster, högt i tak . Det blir nog bra!

• muggles
    porchez skrev 2011-04-05 21:54:15 följande:
    jo ett barn i minuten eller vad det där hemska programmet kan heta. i söndags satt jag och hunken och zappa på TVn, det programmet dök upp och båda höll för ögonen och skrek rakt ut - byt kanal!!! 

har jag förresten sagt vad hunken jobbar med?  hihi, lite on topic i den här tråden och väldigt otippat!
    Förlossningsprogram är världens bästa preventivmedel - har jag alltid sagt!

Säg, säg, vad jobbar han med?! Är han BM?????
  • Tinga
    Lapinette skrev 2011-04-07 13:12:54 följande:
    Tinga - bortrest!
    Ja, just det; det hade jag glömt!
  • FruCicci

Nu har vi bokat Vildmarkshotellet iaf Det ska bli nice med en liten weekend, även om det inte blir på tu man hand så att säga!

• Fru E

Mugglan-här fungerar inte förlossningsprogram som p-medel men så är jag ett stort p-medel sjävl

• muggles
    Hattis skrev 2011-04-05 22:38:50 följande:
    Någon som har bra tips på kräm för insmörjning av hormonexem (alternativet Helosan noterat, tack Snorkis!) och för insmörjning av mage och ev bröst för att ev. lindra/undvika bristningar?
    Som jag förstått saken så är bristningar inget du kan förhindra tyvärr. Bristningar sker tydligen i de undre hudlagren så att smörja hjälper egentligen inte, även om det kan kännas skönt att göra det. Jag smörjer med vanlig hudlotion, mest för att förhindra klåda och för att det känns skönt. En del använder olja (vanlig olivolja har jag hört från vissa).
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!