• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1
    Smint
    En bebis som kan somna i babysittern?! Byta?
    Smint - jag är också aspirant Somna i babysittern finns inte på kartan här, sitter där max ett par minuter. Samma sak gäller filt på golvet, några minuter, sen är det inget kul om lilleman inte har konstant ögonkontakt med tex mig.
    De skiljer sig verkligen åt, lilleman & Amanda.

Men nu har vi introducerat stolen för några dgr sen & där verkar han trivas hyfsat väl - sååååå gött!!

Hej alla förresten! Tiden räcker tyvärr inte till, till att vara här så mkt. Men tänker på er & försöker läsa i mobilen när jag ammar (vilket jag gör ständigt & jämnt just nu, måste vara ngn tillväxtperiod).
    Men just nu sover han iaf & det är rena lyxen att bara ha Amanda att ta hand om. Sitter faktist i dörren ut till terrassen i solen - måste ta vara på varje litet sådant ögonblick känns det som, de är så himla få, som jag hinner/har möjlighet till det.

Izzie -härligt med bra KUB-resultat!

Snorkis - åh, vad roligt med en lillasyster till S!
  • Piggelin1

Nu ska vi fika härute, tycker Amanda - hej på er!

• passionsblomman

Hej Piggelin!
    Ja, det kan jag verkligen med eftertryck intyga! Lillebror vill INTE vara själv eller sitta så han inte ser. En rakt i ögonen. Men DÅ får man å andra sidan det gulligaste flinet ju, och tur är nog det. det är så små illbattingar överlever.
    Men ligga på filten, näää vad beige! Sitta med där alla andra är JAAAA!

-Så lagom skrattretande för den som ska ha honom i famnen jämt, men ändå...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Nenne, Nä en sådan kattlucka kan vi ju inte skaffa! Inte med tanke på att min bil är så väldigt pytteliten att de nog isåfall drar inden med och det blir så trångt i hallen då. 

• Piggelin1
    passionsblomman skrev 2011-03-25 14:30:27 följande:
    Hej Piggelin!
    Ja, det kan jag verkligen med eftertryck intyga! Lillebror vill INTE vara själv eller sitta så han inte ser. En rakt i ögonen. Men DÅ får man å andra sidan det gulligaste flinet ju, och tur är nog det. det är så små illbattingar överlever.
    Men ligga på filten, näää vad beige! Sitta med där alla andra är JAAAA!

-Så lagom skrattretande för den som ska ha honom i famnen jämt, men ändå...
    Bra sammanfattning, PB Man får verkligen så alldeles fantatsiskt underbara leenden av lilleman,så att man bara smälter, men när man inte får släppa honom med blicken en sekund utan att han blir arg, då kan den tappraste bli aningen fruterad, minst sagt...
    Min make ( ) hävdar att han är lik mig - förstår inte alls vad han menar...
  • passionsblomman

Piggelin, har du kommit dig för att testa någon gröt eller så än?
    Kunde ju vara skönt att vila tuttarna någon liten halvtimma eller så menar jag.
    Fast det brukar bli en kladdig tid, med kökssanering och gröt i håret-på både en själv och ätteläggen.

• Piggelin1

FruStrerad...

Ajaj, PB - åkte du på sonens hosta & förkylning förresten? Har han varit tillbaka i skolan denna veckan?
    Osis med böter & prickar i besiktningsprotokollet 

Håller annars på att packa här, vi ska iväg över helgen med tillsammans med lillemans fadder, som missade dopet / bröllopet pga halsfluss & 40graders feber. Mysigt med lite kompensation, det blev så himla snopet både för henne & oss att hon inte kunde komma - hon var ju enda väninnan som skulle varit med. Skulle assisterat under fm med lilleman när jag blev sminkad & fixad, men tack & lov kunde min 20-åriga brorsdotter hoppa in istället & det blev supermysigt att ha med henne med. Känns som om vi har en himla go relatipn, hon & jag. Hennes mamma (min svägerska) sa just ism bröllopet att vi är ganska lika -så det kan ju förklara saken lite med!

• Ore

Lappis: Men din resebyrå skulle ju i så fall hitta bästa hotellet och sedan sälja samma sak till alla andra

Nenne: Trist med förstörda tapeter

Smint: Tack för sandlådetips! Den i trä ser jättesmidig ut, men maken tycker den är för liten när vi väl har flyttat upp till huset, så då tänker han sig att bygga en egen sådan, fast skala upp den en del

Därför tänkte jag mig en i plast med lock att ha som sandlåda nu, som senare kan användas som pool eller kanske bollhav (lillkillen har redan ett bollhav, fast i en uppblåsbar pool, skulle vara en uppgradering att kunna ha alla dessa bollar i något med LOCK!)

Vi räknar ff med att kunna flytta in i sommar, så det är inte så vansinnigt lång tid som den temporära sandlådan behövs.

Har för övrigt sett en kändis idag på lunchen, i min lilla jobbhåla Händer så sällan att man nästan blir litet till sig ;-?

• passionsblomman

Piggelin, japp. Samma förbaskade hosta. Den känns som om den sitter så långt ner den kan komma typ. Och man hostar så man får huvudvärk och -i mitt fall-fasen pinkar på sig.

Jag HOPPAS nu verkligen att någon av er som var här INTE får den!
    Skulle det hända, så se till att få hostmedicinen  utskriven ögonaböj-vänta inte! Och ladda med panodil eller ipren för man får som sagt huvudvärk också. Men MÅ ni slippa!!! *tar i trä*

• Ore

Har ägnat en del av eftermiddagen åt att leta nya jobbskor.

Måste ha skyddsskor på jobbet, men jag vill gärna ha SNYGGA sådana! I stl 36 och med hyfsat smal läst, vilket i princip betyder att man måste leta efter speciella damskor.

Även om den marknaden ökat de senaste åren, så är den försvinnande liten. De har tyvärr inte börjat nischa sig mot sådana kvinnor som jag, som går mellan konferensrum/kontor och produktionslokaler flera gånger om dagen. Och i produktionen får jag av säkerhetsskäl inte sätta min fot utan skyddsskor och varseljacka. Men det vore ju trevligt att kunna ha en jacka, som även om den är illgul med stora reflexer, inte var tillverkad för att knappt gå att knäppa nedersta knappen, men min höggravida mage fick ändå plats? Passformen när jag inte är höggravid är alltså inget vidare.

Och skorna är ju i regel stora och klumpiga, inget vackert alls tillsammans med de smala jeans som är på modet nu. Och tights + klänning kan jag ju ta och glömma, ser ut som bigfoot då!

I-landsproblem förvisso, men ändå...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!