• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Ja var är alla!? Lappis, tror du att de startat en annan tråd utan oss?

Själv ska jag iväg på storhandling - Liva och maken fortfarande sjuka, de har gått till doktorn. Få se vad hon hittar. Fast just nu är jag glad att Livia inte är på dagis - hörde att det går svinkoppor på hennes avdelning. Så. Jäkla. Äckligt. Been there, done that - vill inte göra det igen!

Skål i latte och geléhallon!

• Lapinette

Ahhh.. där du ju! Så du har lite gelehallon över?

Svinkoppor låter fruktansvärt äckligt. Fick se en lista på alla sjukdomar som härjar på ett dagis när vi var borta på middag i lördags (de har en son som är 1,5 år). Minns inte att det fanns så många konstigheter när jag var liten fast å andra sidan var jag hos mormor och fick knappt några barnsjukdomar.

• Ore

Jag är här! Och om det finns en ny tråd så har jag missat den TOTALT. Eller så är jag inte medbjuden dit...? Något av det

Annars har jag både arbetat och sovit. Och skoshoppat åt lillkillen (och hans ena kusin) för jag hittade så vansinnigt söta skor. Hur jag nu hamnade i skoaffären, för det jag var ute efter var en plastlåda med lock som man kan ha som sandlåda i trädgården utanför vårt hyreshus. Tror att de inte är så förtjusta i om vi skulle anlägga någon mer permanent version. Mina föräldrar hade tidigare en slags "båtformad"/kilformad låda, som jag tror att det gick att köpa lock till. En sådan, eller något liknande, skulle vi vilja ha...

Svinkoppor - ouäääähh. Det ser så otäckt ut, fast jag vet att det egentligen inte är så farligt. En sådan sak som en del av mina klubbkompisar råkat ut för, tyvärr. Vet inte exakt varför, men vi är tydligen i litet högre risk för det, var det någon som sa?

I övrigt så kanske jag borde sätta sprätt på skattepengarna, får tillbaka nästan 10 000 kr

• fru AM

Svinkoppor är nog det äckligaste, näst efter löss. Har nu skrivit ett mail till dagispersonalen med info om svinkoppor, länkar och upplysning om att det tar veckor att läka ut (utan antibiotika). DET borde väl få folk engagerade i frågan om att stoppa smittspridningen.

Nåväl: IKEA och City Gross - here I come!

(och ja det finns geléhallon kvar i min hemliga gömma men jag märkte att de börjar bli hårda så jag måste göra slut på dem under dagen. )

See ya all later!

• Ore

Hurra förresten för Ada och Beda, som varit kvar i Mugglans mage i YTTERLIGARE en vecka. Är det vecka 30 nu? *glömmer*

Lappis: Hur gick det med hotell, hittade ni något bra till slut?

• fru AM

Ore: angående er ökade riskt för svinkoppor: tror det har att göra med att ni kanske utsätter er mer för vilda skogsbakterier och kanske får en liten rispa i skinnet elelr så?

• Lapinette

AM - vilket problem (gelehallonen)!

Ore - vi har bokat ett som ligger något över vår normala budget för Rom men bestämde oss igår kväll (via skype med maken som är i Milano) att det får bli det. Antingen är de bokade, sunkiga eller så ligger de helt knasigt (hotellen alltså ). Gällande Toscana har vi inte bokat än men jag har nog bestämt mig. Får boka imorgon då maken är tillbaka.

• Lapinette

Tror det får bli det där underbara stället i Cortona så vi kan besöka AM's restaurang ! Men så har jag ett förslag (dyrt igen!) upp i Chianti. Vore trevligt att vara där i två nätter och sörpla lite Chianti och sen stanna i Cortona i två nätter.

• Lapinette

Själv ska jag iväg på ansiktsbehandling idag. Så jag kommer att se ut som jag har rödahund hela helgen. Helt ok, ska bara på familjemiddag imorgon.

Ikväll blir det lite vin (som maken har fått order om att köpa på flygplatsen i Milano), ost och chark hemma när han väl har landat. Ser fram emot myspys i soffan och finalen av Let's Dance (vet inte ens vilka som har gått vidare .. så intresserad är jag).

• muggles

Lappis: Andersson x2 slåss i finalen. Ore : v31 Japp belly bandit ska påskynda att magen går ihop igen. Är en aning skeptisk till att det funkar men värt att testa.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!