• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

Snorkis: Grattis till leffelina  Blev så glad att det såg bra ut

Vickan: Stackars dig som mår så dåligt, hoppas det gått över till i morgon. Håller tummarna att trollet klarar sig

BS: Skönt att du tagit ett beslut och att det blir av snart. Stor kram till dig

Åkte till saccsha i morse, kändes som att jag ville träffa en riktig barnläkare för att få en ordentlig koll. Syresättningen var 100% trots det lite tungandade. Han är helt ren i lungorna och bröstet. Det sitter i näsan och i halsen, inte så långt ned som jag trodde alltså. Men han behövde ingen hjälp nu iaf, och hon trodde det var på tillbakagång nu eftersom han gått 1 vecka och lite mer med det nu.

Men så många sjuka bebisar det var där som var lika gamla som H. Och som det rosslades och hade sig på dom.. 1 blev inlagd iaf   Hoppas nu man inte dragit hem något nytt därifrån.

• Hattis

Låter som ett steg på vägen att ha bestämt hur ni ska gå till väga BS. Kram igen!

Snorkis - Du har nog rätt i att det är dags att ta hand om dig lite mer. Och blir det Leffelina så är ju namnet säkerligen rättså unikt iaf

Vickan - fy farao vad hemskt det låter, hoppas att du får sova, att du mår bättre imorgon och att varken Trollet eller trollets pappa får något av det.

Parnassia - vad bra att du tycker att det har blivit bättre, men jag tycker fortfarande att det låter rätt arbetsamt jag. Jag är så ruskigt ovan att bli störd på natten, har ju inte ens husdjur.

Izzie - var är du Hoppas så att det gick bra idag. Vad som är "bra siffror" är ju också svårt att definiera.

EA - undrar också hur det går för dig! Bra hoppas jag, kram!

Själv är jag tillbaka i lätt illamåendestadium, men det beror enkom på att jag (som vanligt) har ätit alldeles för mycket - suck.

• Hattis

Jösses vad svårt när de är sjuka och så små Smint! Hoppas att barnläkaren har rätt nu då!

• Hattis

Muggles 15 + 0 idag! Om fem veckor har jag rulat och kanske fått en liten mage, vem vet. Som Izzie så bra beskrev det, detta är verkligen spökveckor! Har hört att vissa får klåda på magen när den växer. Min mage växer ju inte men däremot tuffsingarna, (rätt rejält!) och där kan jag checka av klåda som symtom. Trodde jag inte för ett par veckor sedan. Å andra sidan så har jag ju haft höga prolaktinvärden så det som inkluderar mjölkfabriken ger jag inte mycket för i symptomväg. Maken är road hur som helst iaf.

• nennesjuttioåtta

hhej hej!
    Vickan - elände sa Bull, fy sjutton för magsjuka! Hoppas Trollet klarar sig!
    Parnassia - härligt att hon sover bättre!
    BS - Hoppas veckoslutet går fort då så du får det gjort. Varmaste kramar till dig!!!!
    Snorkis - iiihihiiiiiii, Fina Leffelina! Solig
    Tänkte på Mrs B förut, hur har hon det?!??!
    MSW och Smint - Usch, hoppas det vänt nu så ni blir friska!

Idag har jag sorterat makens pensionspapper också (fatta vad snäll jag är), så nu förväntar jag mig en fin present som tack. Idag har jag även bakat maryland cookies, målat lister och försökt underhålla en Prick som nog håller på att få tänder och är lite gnällig. Vi tog en långpromenad men då ville han inte sova utan gjorde det sen så då hann jag ju det jag skulle. Kakorna fick han övervaka i babybjörnen. Nu sover maken och Pricken och ajg ska nog ansluta så småningom. Ganska skönt att sitta ensam i mörkret framför tvn med ett glas mjölk och en nybakt kaka...

• nennesjuttioåtta

Hattis Snart kommer magen ikapp och förbi!

• nennesjuttioåtta

wohoo jag får också tillbaka en hel del på skatten, det hade jag inte räknat med. Åååh herregud, what to do WHAT TO DOOO!??!

• nennesjuttioåtta

I morgon kommer nästan hela snigelfamiljen hit på utflykt från förorten! Hoppas på finväder och glada barn!

• Hattis

Nenne - kör en extra pensionsförsäkring Vad kul att få träffa Stora och små sniglar

• nennesjuttioåtta

Hattis Jaaa, mer pensionspapper åt folket! Stora och små sniglar och en hårig mittemellansnigel gjord av korv, eller nåt.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!