• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

BS,
    jag tror det kommer gå bra. Nu verkar du helt ha bestämt dig och då tror jag ändå att det kommer kännas bättre. 
    Lycka till inför besöket och hoppas du får all info du behöver.

• Mopedvin

BS - om du inte är för långt gången tycker jag du ska välja medicinsk abort, en operation är alltid en operation (säger en som jobbar med dessa patienter) kram

• viktualia

gaaaaa orkar inget annat än att tycka synd om mig... Har inte fått behålla något av det jag stoppat i mig idag... min kära prins kom hem från jobbet vid 15 och räddade läget... till kl 18 då han drog iväg på ett möte. Den timme som passerade från att han drog tills att Trollet började äta välling, hann omfatta att att Trollet drog ner en krukväxt och att Trollet stod och drog i mitt hår medan jag hängde över dass. ELÄNDE!!!!!!!!!!!!!! Nu sover Trollet och jag får nog ansluta inom rimlig tid. Hoppas VERKLIGEN att inte varken Trollet eller hans pappa smittas av min jobbiga åkomma.... over and out...

• Parnassia

Krya på dig Vickan! Elände låter som det rätta ordet.

Izzie - Lilla sover *peppar peppar* faktiskt bättre. Sedan i fredags har jag och maken gemensamt sovrum igen. Vi turas fortfarande om att sova med öronproppar för att få en natt med så ostärd sömn som möjligt. Men bara det att få gå och lägga sig tillsammans igen är värt guld! Några nätter har vi fått sova hela nätterna (map på Lilla då, Stora vaknar ju också nästan varje natt av drömmar) och det känns fantastiskt!
     En normal natt för Lilla nu innebär att hon vaknar ca 4 gånger men att hon somnar om själv två av dem gångerna och de andra två somnar hon om bara hon blir tillrättalagd och omstoppad.
    Vi närmar oss det jag tycker kan räknas som bra nätter med tanke på att hon ändå bara är ett år.

BS - hur gick det på sjukhuset? TÄnker på dig!

Fö undrar jag om vår resa ska bli inställd. Vi är ju på väg till Asien i maj, men jag vill ju inte åka förrän man vet hur det går i Fukushima. Dagens I-landsproblem...

• porchez

GRATTIS TILL SNORKIS härligt med en dotter till! Så mysigt, och det bästa av allt din glädje Gläds med er!

• BrudSommar2006

Ja nu blir det medicinsk i alla fall för det var för tidigt för att se något direkt och då går det visst inte att göra kirurgisk. Alternativet är att vänta några veckor tills det vuxit till sig men nej tack, nästa vecka blir det. Visserligen har jag då ändå en vecka att våndas nu men det får gå. Jag har ju vridit och vänt på det hur mycket som helst men kommer ändå alltid till samma slutsats och jag det är ju det enda jag har att gå på. Just nu känns det som en lättnad men jag kan ju bara hoppas att det kommer att kännas så sedan också.

• Snorkfröken77

Tack för alla glada tillrop om Leffelina! {#emotions_dlg.flower} Jag är nog fortfarande lite glädjerusig Vi började prata namn idag och det är inte helt enkelt! Hoppas vi kommer fram till något bättre än Leffelina

Vi hade konferens idag med jobbet uppe på stan och min kropp klarade inte av att sitta still i åhörarsal, och sedan stå alldeles för långa stunder, så egentligen skulle vi varit på middag ikväll men jag fick kasta in handduken, jag var så slut och hade ont precis överallt och haltade fram med myrsteg. Det är nog dags att börja inse att jag måste vara försiktig och jag kan inte göra allt jag vill Nu har jag badat och det känns lite bättre. Hoppas på att få sova i natt, ska nog ta en panodil innan sänggående för att hjälpa till för imorgon är det samma visa igen med konferens på stan....

BS - Stora kramar! Förstår att du vill få det gjort så fort som möjligt.

EA  - Hur har det gått?

Parnassia - Vad skönt att sömnen börjar bli bättre. Tyckte det lät för eländigt hur du beskrev det förut! *kram*

Vickan - Jag tycker jättesynd om dig! Att kräkas är överjävligt! *kram*

Izzie - Hoppas att allt gick jättebra och att ni fick finfina siffror!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!