• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Cicci, jo jag får skaffa mig mer information, början verkar vara densamma, man får tabletter och så får man vänta ett dygn eller två och sedan antingen sövas eller ta andra tabletter. Det får lösa sig hoppas jag, borde absolut inte vara så långt gången.

• Ore

BS: KRAM, och lycka till! (Eller är det opassande att säga så, jag hoppas ju dock att allt ska gå så bra det bara kan)

Och jag skulle nog resonerat precis som du, bättre att ha tid för de barn man har ordentligt, innan man väljer att skaffa fler. Eftersom du dessutom har en del ryggproblem så är det ju kanske inte idealiskt ur den synpunkten heller, med ytterligare en graviditet.Jag har en moster som enligt läkarna, i efterhand sa att hon borde stannat vid 2 barn, för hennes höfter tog mycket stryk av hennes 3:e graviditet, och hon har nu kroniska besvär.

• Ore

Izzie: Hoppas du får bra siffror på KUB, så behöver du inte fundera Blir inte siffrorna strålande, så be att de kollar väldigt ordentligt på bebisen med UL - det kan vara nog så viktigt att veta att allt ser bra ut, om siffrorna visar tveksamheter.

• start september

BS, jag har gjort båda sorter efter MA och MF i olika veckor. Det finns för och nackdelar med båda, men det kommer gå bra. Gör det som känns mest rätt när du väl fått informationen. Kram!

• start september

Tredje dagens VAB för febrig, hostig och förkyld tjej. Idag är det feberfritt iallafall så imorgon hoppas jag att det är över. Maken har tagit det mesta, men jag lider ändå av dåligt tålamod under min del. Känner med alla andra här som uppleveer samma sak.

Jag trodde första vintern på förskola var värst, men i vårt fall är det andra året som varit eländigt. Undrar vad det beror på? Och det har änåd inte varit vattkoppor eller så  utan just feberförkylningar och maggrejor som bara kommer igen.

• _koko_

KRAM igen till BS!  Det låter som att ni fattat det beslut som är rätt för er.

snorkis - Åh, en lillasyster, vad härligt!! Och vad skönt att du känner så mycket positivt. KRAM!

Trådlunch i morgon hade varit toppen, men jag hinner inte. Ska iväg med jobbet till fjällen och måste hämta skidor på eftermiddagen och försöka jobba några timmar innan dess...

start - Min hemmasnickrade teori (eftersom vi också hade en väldigt lindrig första vinter och en hemsk andra) är att folk var extra noga med hygienen förra vintern eftersom det var svininfluensa-panik, och nu är allt tillbaka till det vanliga och de virus som inte fick chansen i fjol har lagt i en extra växel...

Lycka till på KUB, izzie!

Har EA varit inne??

Vi har också sjukstuga hemma, jag är rätt ok, sambon ligger nerbäddad och conny är snorig och hostig (men på dagis nu) sen i fredags.

• viktualia

Jättekramar till B

Ego- Trollet är rejält snuvig och själv åkte jag på nån magsjuka i natt. Effekten är en fullständigt matt mamma som bara nästan sköter om sonen. Maken fick gå på studiebesök på dagis själv och har order om att komma hem tidigt. Vinkar !!

• sweetstreet
    Snorkfröken77 skrev 2011-03-22 19:57:20 följande:
    Hej,

här kommer dagens rapport från mig! Visade sig att besöket hos spec MVC var ett TUL! Bebisen viktuppskattades först av en ganska färsk läkare (gissar jag för hon såg ut att vara i min ålder eller yngre) och sedan av en mycket rutinerad BM. Deras siffror diffade med en procent så det borde ju vara godkänt för läkaren som höll på att lära sig Leffe uppskattades väga 950 g och låg +11% vilket kändes bra såklart! Allt såg fint ut och jag kunde njuta av UL:et, Leffe var dock skitirriterad på UL-apparaten och boxade både med händerna och sparkades med benen när den var i närheten Kyss  Sån häftig känsla att känna den sparka och slå och se det samtidigt!

Vi frågade även om kön eftersom Leffe vägrat att visa oss sist men läkaren kunde inte se då Leffe knep med benen igen *suck* Sedan kom BM och hon frågade efter mätningarna om vi ville veta, ja så vi. Då säger hon:
    Det är en flicka! Jag blev så paff så jag sa spontant: Är du säker? Varpå BM gav mig ett irriterat ögonkast och svarade ett ja som inte lämna något utrymme för diskussion. Maken säger då spontant: Men...då kan den ju inte heta Leif! Varpå BM tittar roat på honom och säger: Nej.
    Leffe är en Leffelina!!! FörvånadHjärtaKyss
    Jag började gråta i bilen på vägen därigrån för alla känslor som kom över mig, det blev helt plötsligt en riktigt person i magen. Jag är fortfarande lite chockad men otroligt glad, könet spelar ju ingen roll, huvudsaken att bebisen mår bra. Jag trodde nog att jag skulle bli mer upprörd om det var en tjej igen, men jag känner bara stor glädje över att vi ska få barn igen och att S ska få en lillasyster. Idag har jag verkligen njutit och varit lycklig, det känns fantastiskt!
    ÅÅÅÅÅ Snorkis vad GLAD jag blir!
    Torkar bort lyckotårar nu....
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!