• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Izzie

Gomorron i tråden!

Grattis Snorkis till lilla Leffelina! Så härligt att läsa ditt inlägg! Jag hoppas så att du kan få fortsatt täta kontroller så du kan hålla oron i schack. Stor kram till dig!!!

PB - Stackars lille Truls! Hoppas hans små öron kan må bättre nu! Det där med plånboken har jag oxå lyckats med några gånger - lika pinsamt varje gång... Sist fick jag lämna hela plånboken i pant på konsum, hade lagt visakortet i jobbbyxorna - en riktig klassiker...

MSW - Hoppas du piggar på dig! Det är verkligen urledsamt att vara sjuk. Många verkar ha supersega förkylningar med många dagars feber. Min bästa kompis C är inne på sin tredje vecka nu med feber, har bihåle- och lunginflammation oxå. Men nu börjar det gå mot vår och då kommer nog förkylningarna så småningom ge med sig ska du se! Krya på dig vännen!

Hej Vänner! Vart har du varit på semester?

Hattis - Skönt att känner dig piggare men trist att oron ökar. Det är ju knäppt när man nästan föredrar att må lite pyton bara för att få signaler om  att det är ngt på gång därinne, men jag förstår dig - jag är likadan! Det är säkert bra ska du se - vi är ju inne i de där spökveckorna nu... Snart kommer den där magen, det kan gå snabbt som sjutton... kram!

Parnassia - Hur är det med dig? Jag har ju bara hunnit läsa lite sporadiskt de senaste månaderna, men förra gången jag läste inlägg från dig hade ni ett mindre helvete med sömnbristen. Har det vänt???

EGO - Har lite sovmorgon idag efter mitt mastodontpass på jobbet igår på 13 intensiva timmar. I vanliga fall jobbar jag sådana pass utan att blinka men med graviditeten och förkylningen jag har nu, känner jag mig helt slut... Idag är det dags för KUB-UL... Är skitnervös helt ärligt. På ngt sätt har jag blivit mer orolig under åren när man förstått hur mkt som kan gå fel och med M gjorde jag aldrig KUB så jag är nervös för hur jag ska hantera eventeulla låga siffror. Eller tänk om det inte är ngt därinne - hemska tanke... Ja, jag nojjar. Big time. Vill bara ha det överstökat, men först blir det några timmar på jobbet... Om allt går bra idag är det dags för sockerbelasningstest imorgon. Ser jag inte fram emot...  

• BrudSommar2006

Hej alla, jag inbillar mig att det inte är någon större fara med mig, hoppas att det stämmer, jag ska på läkarbesök inför aborten i eftermiddag, jag är nog mer rädd för själva grejen tror jag, efteråt kommer det nog att kännas rätt skönt - tror jag... Det som känns värst är väl annars att jag ska känna mig som en av de där elaka där ett barn inte är önskat, men det är ju inte så mycket att jag inte önskar barnet som att jag tycker att det är bättre att jag tar hand om de barn jag redan har just nu och min egen hälsa för den delen. Hade Astrid varit ett par år äldre och jag hunnit komma igen och få ordning på kroppen igen så hade väl beslutet blivit ett annat antar jag.

Ursäkta att jag mest pratar om mig själv ett tag.

• Liten med Mindre

BS - förståeligt. Du kan bara ta in en viss mängde input/känslor och funderingar - och jag tror du har fullt upp med dina egna just nu.

Lycka till!

• Liten med Mindre

Lycka till även till Izzie - hoppas allt ser bra ut på kub!

Snorkis - puss o kram till Leffelina!

Vänner - grattis i efterskott till 1-åringen. Och vad härligt med semester!

Krya på er alla krasslisar! Jag vill tro att det finns ett slut på eländet, åtminstone har vi fått 4-5 dagar utan för mycket snortorkande och hosta...

• muggles

Snorkis: grattis till lilltjejen! Vad härligt att hon boxas därinne, en liten tuffing minsann!

Izzie: lycka till på KUB idag!

BS: kram till dig!

Vänner: oj missade att lillprinsen fyllde år nyligen, var det 19/3?

Idag är Moa på dagis igen, skönt att bli lite ensam i huset.

• muggles

Hattis: det borde vara ok därinne. Har du verkligen ingen liten krämpa kvar om du känner efter riktigt mkt? Vilken vecka är du i nu?

• fru AM

BS: Stor kram! Blir det medicinsk eller kirurgisk variant? Skönt att du verkar må bra trots det jobbiga.

• BrudSommar2006

AM, jag får välja om jag förstått det rätt, förutsatt att jag inte gått så långt men det kan jag aldrig tänka mig, och jag vet bara inte vad jag ska välja, usch. Det känns ju lite lättare att bara svälja tabletter än att bli nedsövd kan jag tänka. Fast sedan kanske det blir värre om man ska hålla på med någon slags miniförlossning i timmar jämfört med att vakna och det är färdigt. Fast man ska visst få stanna där under dagen även om man väljer medicinsk så man behöver inte gå hemma och vara nervös för att förblöda typ. Så jag lutar nog mest åt det just nu men får höra vad de säger i eftermiddag.

• FruCicci

Kram BS!!
    Jag har bara genomgått kirurgiska aborter, men så var jag typ i vecka 11-13 båda gångerna
    Man måste svälja tabletter även inför kirurgisk, men ett par timmar innan för att man ska öppna sig där inne i härligheten.
    Nåväl, du får nog rätsida på det hela i eftermiddag.
    Lycka till med allt och bamsekram!

• FruCicci

heja heja Snorkis, gud vad härligt ditt inlägg var!
    En liten flicka till! Mysigt!

kub för Izzie, lycka till!

Så mycket som skrivs så jag hinner inte med....

hunden Truls på doktorsbesök... stackaren.... matte utan kort stackare dig med.....

hej Vänner! Hoppas ni har det bra där nere i våren
    Grattis till J på 1 års dagen!

Snaily, det var inte illa att byta bajsblöja så dör i Bollnäs
    Spännande med flyttenoch hela baletten!

Nä nu postar jag....
    Trådlunch i morgon de som vill med!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!