• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snartis

Halloj, Bs; oj vilken överraskning! Alla har redan skrivit så mkt klokt, ni gör det som är rätt för er och familjen. Kram till er Snorkis; vilket bälte har du? Mitt är med kardborreband och gör inte ont när man sitter ner. Beror dock på hur hårt man drar åt, men är väldigt enkelt justera om man ska sitta ner. Hm kanske värt att kolla andra bälten? Nenne; hoppas det funkade bättre inatt. De magiska 3 dagarna har funkat för oss gällande flera delar. Gäller bara att vara överens och sätta regler för båda innan, lätt att ena föräldern ger med sig lättare Sweet; skoj att träffa frullis vad är de för jobb :-s Bäst att posta nu

• Ore

FruE: Åååhh, hoppas att du tror fel. Det skulle vara så förbaskat jäkla tråkigt, om du tror rätt...

Snorkis: Härligt med mer pengar än väntat tillbaka på skatten Tråkigt med p-bot, jag hade också en sådan för inte så länge sedan. Betala och glöm var makens visdomsord, så dem kan jag skicka vidare.
    Nya arbetsnamnet Leffe låter ju intressant Leffelina blir nästan litet gulligt, på något sätt.

Oupsie: Precis så tog jag mig också upp ur sängen när jag var gravid. Trots att jag inte hade foglossning... Skönt att det är fotograferat i lägenheten nu.

Kängu: Söt Ru-kommentar om mormor!

Sweet: Segt med folk som inte gör sitt jobb ordentligt. Härligt med ett sökt jobb!

AM: Makens brorsdotter sväljer sin medicin (även illasmakande) alldeles själv från en plastspruta. De bara ger henne sprutan, hon sprutar i sig allt på en gång och sväljer och sedan gör hon en "skakning" i hela kroppen för att markera att det inte smakade gott, och så gör hennes mamma eller pappa en likadan och så är hon nöjd och belåten Å andra sidan så är detta barn en matvägrare av stora mått, och sover rätt så eländigt också, så de har nog behövt ha sina strider de med. Fast på andra håll...

Nenne: Skönt att Pricken fått ordning på sömnen. De nätter lillkillen har krånglat (tacksamt få... ) så har det varit antingen tänder på gång, avhjälpt med litet alvedon, eller att han inte ätit ordentligt på dagen vilket avhjälpts med en nattflaska. Har försökt att tänka på att se till att få i honom ordentligt med mat innan han somnar dagen därpå, för att nattflaskan inte skulle bli någon vana...

• Ore

Är det förresten någon som har hört från gosnosen? *otroligt nyfiken*

• muggles
    Oupsie skrev 2011-03-21 23:07:46 följande:
    På tal om att ta sig upp ur sängen, tänkte på det du skrev Mugglan, när jag var gravid så rullade jag i princip ur sängen. Från sidan, lyfte överkroppen med hjälp av armen, puttade ner benen med hjälp av andra armen, sen försöka putta sig upp från sängkanten för att nästan välta ur sängen, kände mig som en strandad val .

Och du Mugglan, gnäll på! Det gör ju ont för tusan, och då får man faktiskt gnälla .
    Jag gör så också med undantaget att jag klarar att få ner benen utan hjälp av armen Alltså, även utan foglossning skulle jag inte komma ur sängen annars, magmusklerna är ju uttöjda som tusan så där är ingen hjälp att vänta. Men det gick bättre i natt. Tror att framfogen straffade mig för den där 1,5h som jag stod hos grannen och hade trevligt i söndags (korvgrillningen). Det gick bra då, kände inget då, så det är så lurigt när det kommer som efterslängar. Jaja, övergående... *mantra*
  • muggles

Oupsie: har foglossningen blivit lite bättre el är det samma helvete som förut? Spännande med lgh - hoppas försäljningen går bra!

Nenne: hoppas natten var normal igen!

Sweet: lycka till med nytt jobb och surt med artikeln

Just det, hur har det gått för gosnosen tro? Hon måste ju nästan ha åkt in nu...

• muggles

Ore: jag räknade med att lillkillen skulle vara med Men det går så bra så!

• Mopedvin

Hej svejs allihop,

Bs - förstår att ni har det jobbigt i ert beslut, tycker att ni verkar ha kommit fram till det som passar er bäst, kram!

Porcez - hunk! Oh lala!

Cissi - välkmmen hem, låter som en härlig resa och party förrw veckan

Mugglan- nu när jag inte varit inne på en vecka fick jag för mig att ada och beda hade kommit, skönt att de bestämde sig att stanna längre! Jobbigt med sjuk Moa IGEN, vet hur det är....

Lappis - trist med inställd Japanresa men jag förstår er, då har ni det till hösten istället, hur går det i kön?

Piggelin - kul att du åktw till pb i småland, hur söt var vovven på en skala

Sweet - spännande... att ge sig på jobbfronten!

Snaily - så ni har flyttat nu?

Ursäkta er andra jag inte har kommenterat!

• Fru E

Mopdevin-b1&b2 sattes in förra tisdagen men deras resa har varit skakig, väntar på att få ett blodprov från kliniken för att se huruvida de lever eller ej

• Mopedvin

Ego- har haft mamma + sambo på besök fyra dagar, har varit ledig tre av dem, eller ledig oxh ledig, känner mig helt slut, det är rätt jobbigt att ha nattgäster med allt vad det innebär, samt att lilla E har varit sjuk, stora Es vattkoppor börjar försvinna men han har varit trött o gnällig. Sen klättrar mammas sambo på väggarna hela tiden känns det som och det stressar mig så! Han har liksom inte ro i kroppen att bara vara. Mamma kan ju vara med barnen och tyck att det räcker men det är ju inte hans barnbarn och han verkar inte så intresserad av dem heller, vilket är tråkigt Suck, gnäll gnäll.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!