• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

Snorkis, härligt med stor skatteåterbäring Ska tänka på dig imorgon och hålla tummarna hårt!!

• Fru E

Kängu, Snorkis-b1&b2 hänger nog löst denna gång är verkligen inte lik förra gången men för att göra en lång historia kort har jag under denna månaden haft spottings till/från vid ett par tillfällen tex cellprov, sex. Trots detta har slemhinnan sett fin ut enligt läkaren, sedan et har jag fortsatt spotta och igår kom en liten blödning som slutade imorse. Betydligt för tidigt för tanten men eftersom spottings normalt betyder trista saker för mig så är jag inte så hoppfull men samtidigt har slemhinnan i livmodern sett bra ut hela tiden på alla VUL så jag vet inte vad jag ska tro.
    Försöker få till ett blodprov på dag 10 så vi kan se om det är något eller ej och få ett slut på detta, tär litegrann på en att inte kunna slappna av och få ruva i lugn och ro som förra gången. Nu är det inte alls mysgt utan bara ångestframkallande. Kliniken föreslog ett VUL för att se var det kommer från men det de glömde berätta förrän senare var att det skulle kosta oss 700 och inte ingå i högkostnadsskyddet *muttrar*

Så färdig klagad

Snorkis-fick hem alla mina fröer från odla.nu och det kliar i fingrarna att få plantera!

• kängu

FruE, åh vad jobbigt det låter Hoppas så att det ska ta sig och stanna kvar denna gången. Det måste vara en sån pina med denna väntan under ruvningen. Styrkekramar!!

• MSW

FruE: hoppas att kroppen bara jävlas och att de bäddar in sig ordentligt! Vad är det för fröer du beställt? Jag satte en del fröer i helgen..

• Fru E

Snorkis-hur kommer du åt skatten jag får bara upp att de öppnar imorgon om man har e-legitimation som jag inte har.....

MSW-3 olika sallader, djungelgurka, 2 tomater, dill, persilja, salladslök, rödbetor, zucchini, aubergine, morötter och säkert något till

• Fru E

Haha tur ingen är rädd för detaljer här i tråden

• _koko_

Kikar in för skicka lite kramar dit det behövs. Till BS har allt redan sagts, jag lider med er. EA, vad jag önskar att jag kunde påverka utgången och spola fram tiden. AM, hoppas barnen kryar på sig snart! Nenne - håller tummarna för en bättre natt! Jag bäddade i källaren och sov där i 5 nätter när jag ville sluta nattamma, det var effektivt. nu ska jag hämta det där vinglaset jag hällde upp för längesen...

• viktualia

AM-har du nåt tips på hur man avbryter vrålet när det väl börjat?? Är djupt tacksam över ditt svar och tråden!tänk vilken kort stund jag grubblade över nattvrålet!

EA- jag hoppas att b1 och b2 stannar!!! Jättekramar!!!

• nennesjuttioåtta

hej igen!
    Tack för allt stöd! Vi ska nog kompromissa mellan allt ni sagt och bara amma de "vanliga" tiderna och sen försöka härda ut däremellan. Nattningen gick mycket bättre idag än igår, så det kanske kanske blir en bättre natt (vi blev så glada att P lyckades söva honom trots trilsk att det hejhopp blev onsdag. 2 minuter var ju att ta i, vi har nog rostat till oss, hahah!)

Fru E *snabbspolning* usch, verkligen verkligen apjobbigt!

Kängu Monna komma AAaaaaaaaaaaaw!!! Hjärta

Fru E skrev 2011-03-21 20:23:53 följande:
    Haha tur ingen är rädd för detaljer här i tråden
    hahahah syftar du på alla dina fröer? Djungelgurka lät ju NASTY!

• nennesjuttioåtta

Snorkis – nä, jag kunde absolut inte sitta med stödbältet, det skar ju in och gjorde ont men jag snörade på det när jag skulle ut och vagga, typ till och från cykeln/bussen/toan. Märkligt att det gick bra att cykla, eller relativt bra iaf, de första metrarna var ju jobbiga och på- och avstigning en cirkus men däremellan var det en skön frihetskänsla eftersom jag annars var så begränsad. Har du så ont av foglossningen när du sitter? Prova att justera stolen, ha stöd under fötterna, tippa sitsen...  Hej Leif!!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!