• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

14 hinkar ska det stå (fast det var nog bara 5)

Snorkis wihiiii *studsar och vinkar tebax* Jag hade också ett betonggrått bälte – makens favoritfärg.  

• nennesjuttioåtta

snorkis – hm, jag kanske ska avvakta och se om något har överlevt vintern men en akleja tog sig rejält iaf, men sen blev det som vanligt att 
    a) jag tror att allt är perenner som kommer upp och låter dem leva (jag har ofta fel) och 
    b) P tror att allt är ogräs och rensar bort "den här ska du vara rädd om"-pionen för ju mer jord man ser desto bättre. 

• Fru E

SNorkis-tar inte illa upp men det är svårt att vara positiv när det brukar betyda negativt alla andra månader......är verkligen två helt olika FET så det blir inte rätt att jämföra hur jag kände förra gången heller. Men innerst inne tror jag inte att det är något så som kroppen strulat men den som lever får se

Behöver ni blommor så skänker jag bort en sisådär halv trädgård gratis

• nennesjuttioåtta

Fru E – I see. Hoppas du får svar i morgon då!

• Oupsie

Snorkis, jag kunde inte heller sitta särskilt bra med bältet. Brukade ta av mig det när jag satte mig ner, men det blir ett himla av och på-ande med det. Läste någonstans att det var någon vars sjukgymnast hade sagt åt henne att man inte skulle ha bältet alls när man satt. Min sjukgymnast sa ingenting om det, utan mest att jag skulle ha det så mycket jag kunde, när jag kände att jag kunde ha det. Till slut gjorde det mer ont att ha det på än inte. Särskilt när det är framfogen som gör ont (tyckte jag i alla fall).

Såg att Nenne tipsade om att tippa stolsitsen om du kan, eller skaffa ett kilstöd. Det kan hjälpa när du sitter. Och svankstöd...

• Fru E

Nä nu ska progget på plats och Fru E inta sängen

Tack för all stöttning

Hundplanerna växer och växer, briserar kanske i sommar om vi vågar

• nennesjuttioåtta

Just det! Jag hade inte stödbältet alls sista tiden, för då var det mest framfogen som gjorde ont. Eeeeeek!
    Jag ska nog ta tillbaka att det helt gått över, det känns oftast ingenting men när jag sparkar (typ skjuta igen en dörr med foten, sparka undan snö) så gör det lite ont men inte alls som när jag var gravvo – då gick det ju inte alls.

• sweetstreet

Iiih jag har sökt ett jobb!!!!
    Inte för att jag tror jag kommer kunna ha en chans att få det men ändå. Någonstans ska man ju börja...

Det var om inte annat bra att få träna på att skriva en resume sam ett cover letter...  

• sweetstreet

All vårvärme är borta här nu.

4 grader o regn...

• nennesjuttioåtta

Sweetie oooh tell us more! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!