• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Am - vi mutade med chokladbollar, oavsett tid på dygnet. Men det ratades väl hos er?

• sweetstreet

Kan annars meddela att jag träffade FruLLis igår!!!!! -p

Så JÄDRA NAAAAAJS!!!!!!

Blev lite vin i Mandarin Hotels Skye-bar! Kollade utsikten och snackade skit! Mmmmmm......
    Tyvärr får de sämre väder idag på sin shoppingresa för idag är bara 4 grader och regn!!!!

Men det var iallafall himla härligt att ses!

• viktualia

Nenne - har inga råd om hur man slutarnattamma...för Trollet tog det bara slut utan att nån riktigt fattade hur det gick till.....

Ego - inatt fick Trollet nåt ryck. Han somnade vid niotiden, för att vakna plötsligt kvart i tolv. Satte genast igång att vråla ångestladdat och sen höll han på så i 20 min till och från. Under tiden var vi på dass, jag bytte hans blöja, sjöng vaggsånger och höll honom i famnen nästan hela tiden. Precis som Nenne så gav jag honom lite smärtstillande, men inte vet jag om det spelade nån roll... han somnade efter 25 min men småsnyftade i sömnen ett bra tag. Jag bestämde mig för att det berodde på tänder....men har ju egentligen ingen aning. Oväntat och lite jobbigt att vara utan maken när sånt händer...

• nennesjuttioåtta

Sweetie – jag har också tänkt på det där med separationsfasen, och jag hade egentligen inte alls tänkt sluta helt med nattamningen. Hittills har det ju funkat klockrent  m,mlö(-tycker jag) med amning runt 23, 3 och 6 sen han föddes. Så det kanske bara är en fas (tänder?!?) och återgår till det normala. Fast samtidigt är det ju sÅ att han inte behöver äta om natten egentligen heller. ******Å***********

• nennesjuttioåtta

´´
    ´++ undrar hur bra en mac klarar dreggel?

älsa frullaaaäaan!    
    åpåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå¨öääääå9öääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääop
    Oms – vad kul med Justin-konserten, jag är likadan med att städa innan maken kommer hem, fattar inte heller varför. 

SN
    A0 

• nennesjuttioåtta

AM – alla sät är väl bra oom de funkar! :D

• muggles

Nenne: lät som en jobbig natt men jag tror det går över även om du fortsätter amma. Kör så länge du tycker att du vill, tycker jag.

Här har vi en sjuk Moa hemma - IGEN! Fjärde gången hon är sjuk sedan i julas, jag fattar inte. Hon som nästan aldrig är sjuk annars; det brukar vara typ ett halvår emellan. Ont i öronen och feber, så ingen chans att det går över snabbt heller Det är ju inte direkt vilsamt med henne hemma. Mamma är här och gör det mesta med henne men hon är ju och rycker i mig också "mamma, kolla på det här", "mamma, jag har ont i örat", "mamma, jag vill se på barn-tv". Suck. Ja ja tur att vi har min mamma, annars hade maken fått vabba för jag orkar inte ta henne en hel dag just nu.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!