• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

BS - kram!!!
    Piggelin - å så mysigt ni verkar ha haft det.
    Själv har jag precis vaknat av ett bråk utan för mitt hus. 5-6 killar som står och skriker och knuffas. Försökte ringa polisen men gav upp då det var kö. Nu verkar det ha lugnat ner sig och gängen gått åt varsitt håll. Suck.. Ibland undrar man vilket ghetto man bor i?

• Izzie

BS - Oj, vilken chock! Skönt att ni har fått komma hem nu iaf och kan diskutera i lugn och ro. Att få barn är ju i mina ögon utan tvekan det största man går igenom i livet och lika fantastiskt som det kan vara när man verkligen vill lägga ner all energi och sin själ i det, lika svårt måste det vara när man känner att viljan inte finns där. All förståelse från min sida oavsett vad ni beslutar! Kram till dig vännen!

• FruCicci

Men BS gumman, vilken jobbig sits!
    Jag vet precis vad du går igenom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har gått igenom denna ångest själv.
    Mitt svar är en abort ångrar man ALLTID och ett nytt barn ångrar man ALDRIG.... men men jag förstår dig i din tankebana och detta kommer vara värst för dig för du har alla känslorna inom dig, din man kommer inte att förstå så bra.
    Hade jag varit du hade jag ju behållit barnet, men jag har ju gått igenom skiten en gång och vet ju hur kass jag mådde eftteråt och under tiden. Jag grät varje dag i flera veckor.

LYSSNA på ditt HJÄRTA..
    Det ska kännas rätt och riktigt. Alla här stöttar dig oavsett beslut!

Massa styrkekramar!

• viktualia

Facinerande att vi kommer till så olika slutsats,Cicci... men det är som charmigt med den här tråden...

• MSW

Är verkligen glad att jag slipper vara i er/din sits, bs! Jag tänker mycket på er!

• MSW

Här har vi sjukstuga, A är som sämst på nätterna, han kom in till oss vid 23-tiden igår, sen sov nog ingen av oss särskilt bra förrän kl 4, när vi (äntligen) kom på att ge Alvedon! Under natten blommade även samma sjukdom(förmodligen) upp hos mig, kände mig "tät" både i luftrör och näsa o natt, och nu ligger jag med ca39 i feber och en hosta som känns som den river hela vägen från lungorna... känner mig SÅ ynklig, vilket jag inte brukar.. A verkar piggare än i natt, men han ser fortfarande inte pigg ut i ögonen.. Förmodligen måste vi nog vara hemma båda två imorn.. Sådär ja, dagens egognäll!

• Blivande fru L

BS - Alla mina sympatier till dig! Vilken mardrömssituation! Det låter som att ni redan fattat ert beslut och du har många bra argument för det. Stor kram! Och angående er stuga som blev avbokad tycker jag ni ska komma till min ö i sommar i stället.

• Blivande fru L

EA - Håller tummar och tår (och blygdläppar) för era bananer!

• Ore

BS: Usch, vilket jobbigt beslut... KRAM till er! Förstår hur du resonerar. Och hoppas att du och maken nu när ni kommit hem och kan diskutera fritt kan komma till ett beslut, som känns bra för er...

Klockarbol: Skickar en stor kram, och tycker att det från och med nu inte ska vara minsta motgång för din del resten av det här året! Någon rättvisa måste det finnas här i livet

Hoppas att alla sjuklingar kryat på sig!

Också nyfiken på hur det går för gosnosen!

Mugglan: Kommer GÄRNA och hälsar på hos er (om du inte fått åka till BB förstås...) Lillkillen kommer vara med mig också, det är stängningsdag på hans förskola...

Hattis: Härligt med gravidkänningar!

Fru E: Håller tummarna för ruvningen! Och förmanar både B1 och B2 att klamra sig fast som bara den i livmodern!

Borstinläggen fick mig att komma ihåg att någon undrade vilken sort jag köpte. Det blev en pocket size nylon&bristle. Den både masserar bra i hårbotten med nylonpiggarna, och får bukt med de flygande hårstråna som jag annars brukar ha... Me like

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!