• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Idag har vi varit på makens farmors begravning, det var fint, och en trevlig minnesstund efter.. Sov dock riktigt uselt i natt så har gått som i en dimma hela dagen känns det som.. Så nu är det nog dags för sängen, hoppas att jag får sova bättre i natt, men A verkar ha blivit rätt rejält förkyld, så jag tvivlar! Godnatt!

• sweetstreet

MSW
    hoppas du får sova ordentligt inatt. Vad fint att begravningen gick bra. Sådant tar ofta mer energi än man kan tänka sig. Även när det inte är ens egna anhöriga som gått bort.
    Kram! 

• BrudSommar2006

Tack, ja det får ge sig på ett eller annat sätt för det måste det ju, nu ska jag lägga mig för illamåendet har redan kommit lite grand och imorgon blir det ju bilresa hela dagen, sedan är vi hemma imorgon kväll, ska bli jäkligt skönt.

Fast slalom har ju ändå varit jäkligt roligt och Iris har blivit så himla duktig så vi är helt rörda. Men som sagt, lite av glädjen har förtagits av denna oro och att inte kunna prata ostört.

Sedan blir vår sommarvecka inte av heller för de ringde och berättade att anläggningen skulle stänga och vi kunde inte bo i stugan vi hyrt och nu under veckan måste vi hitta någon annan lösning och boka om. Jäkligt irriterande det med. Fast på en annan skala liksom...

• BrudSommar2006

MSW, vad tråkigt med begravning, det river ju alltid upp känslor, och du som redan är orolig för det här med dina värden och allt, hoppas du får en bra natt och får sova nu i alla fall.

• MSW

Bs: tack det samma! Ja, jag känner mig inte helt stabil! Och energi tar det juh, och man tänker juh så mycket på alla andra vars begravningar man har varit på.. Nä sova var det..

• porchez

BS - vet inte vad jag ska säga, hur långt är du gången? hur länge har ni vetat anat? har du ochmaken hunnit diskuterat det tillsammans. Håller han med dig?  Jag förstår helt hur du resonerar, ni har två fina små döttrar och är nöjda där, du känner att du vill ge dom allt, men kanske redan inte ens idag har all tid som du känner att du vill ge. Sen är det aldrig som du skriver lätt att ta bort ett liv inom dig. Men känn efter vad du vill och vad som känns bäst. Vet inte vad jag ska säga. Ta hand om dig, och skriv av dig hos oss, *kramar*  och ett Äpple till dig

• Liten med Mindre

Stora varma ångestdämpande kramar BS! Hjälp vilken jobbig sits! Hoppas ni kommer fram till någon fungerande lösning för er på kort och lång sikt.

KRAM!

• porchez

MSW jobbigt med begravning, även om det är fint, så tar det på krafterna, speciellt oron inför en bergravning. Hoppas ni får sova ordernligt inatt och A s förkylning ger sig...

• porchez

klockan är inte ens 22 och jag håller på och somnar, vad ska jag skylla på? har ju inga barn som väcker mig
    Men imorse väckte en lastbil som kört fast i snön mig, fatta ingenting, varför står den utanför mitt fönster och gasar, när jag väl gick upp fattade jag, 1 dm snö hade kommit under natten

• snaily

BS
    Åh jösses vilken jobbig situation, förstår verkligen att du har ångest! Tycker du resonerar väldigt klokt och hoppas du och maken kan komma fram till ett gemensamt beslut snart, men fyy vilket jobbigt beslut att behöva ta!
    (Inte för att försöka jämföra er på något vis men min syster hamnade i ungefär samma läge när hon blev hoppsan-gravid med tredje barnet, det var nog väldigt ångestladdat där också, skillnaden var väl att hennes man jättegärna ville ha en trea och de hade gott om plats i huset osv, och inte lika tätt mellan barnen som er heller förresten, Astrid är ju fortfarande så liten.)
    Stora bamsekramar till dig!! Nalle
    Härligt att höra att ni gillat skidåkningen alla tre!

MSW
    Kram till dig också och godnatt!

Sweet
    Härligt med sommarvärme! (eller vårvärme, kanske du klassar det som )

Porchez
    Håller tummarna för dig och hunken, som jag också kollat in.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!