• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Ore – jo det var nog det med borsten. Och tacka för att du blir så skrattig av att läsa vad jag skriver, men akta luftrören. Och att du skrev så bra till Snaily om Yngla.

Och snaily - jag tror inte heller man kan skämma bort barn med närhet, det är väl det finaste de kan få?  

• nennesjuttioåtta

nu börjar snart skidåkningen från Falun! 

• snaily

Oj vad lätt det är att halka in i smygläsargarderoben...

Nenne
    Hurra för Prickens krypål (inte kryphål) , glömde jag ju säga i mailet.

Cicci
    Lät som en fantastisk kväll! Hoppas huvudet känns bättre snart!

AM
    Mycket knepigt med din bloggkompis! Svårt läge, jag skulle nog också vilja säga något men antagligen inte våga som den fegis jag är.

Ååååå, amningshjärna... vad var det mer jag skulle kommentera, säkert en massa!
    Heja Ada o Beda och B1&B2 (så hette förresten makens jobbarkompisar i Australien ), Hattis keps och Septembers mini och alla andra som ligger på jäsning i magar... Hur har det gått för gosnosen förresten?

• snaily

Nä, att man inte kan skämma bort med närhet vet jag ju liksom alla i den här tråden men förvånansvärt många utanför vår kloka värld verkar ha noll koll. Enklaste och bästa lösningen på det problemet är att jag försöker låta bli att bry mig så himla mycket om vad "alla andra" tycker.

Idag skulle jag och kompisen som jag har besök av ut och äta lunch, vi har fortfarande inte kommit iväg på grund av mycket sömnovillig Yngla. Känner mig som barnplågare som försöker än det ena och än det andra för att hon ska sova, men hon skriker hysteriskt vad man än gör. Nu sover hon till slut i selen efter en stunds intensiva protester. Vet inte om jag ska tolka det som att hon inte gillar att sitta i selen, eller bara som övertrötthetsskrik. Men när hon inte somnar någon annanstans så måste jag ju liksom tvinga henne sitta där... svårt. Hoppas hon kommer gilla sjalen bättre, risken är väl att jag inte får någon kläm på knytningen och lessnar.

Idag har maken varit och skrivit på anställningsavtal för nya jobbet! Spännande!

• nennesjuttioåtta

Snaily – Tänkte mest att det var ett svar på tal till de okunniga där ute som lever i sån total ovis(s)het. Pricken tyckte inte alls om att sitta i sjalen när maken hade den (skrek som en tok), men han var som en filbunke och somnade jämnt i den när den satt på mig. En ringsjal kanske är en bättre grej om det ska gå snabbt?

• muggles

Snaily: är det inte ofta den äldre generationen (läs våra föräldrar) som tycker att man kan skämma bort med närhet? Och uttrycket "låt henne lufta lungorna bara", som innebär att man inte ska ta upp dem när de skriker. Jag har svårt för sådana "råd". Man följer ju sin föräldrainstinkt och om den säger att man ska ta upp barnet så gör man det.

• muggles

Nenne: jag beställde här http://www.richardjohn.co.uk/
    Jag har ännu inte insett storheten av borsten tyvärr men kanske att det beror på att mitt hår har en helt annan kvalitet nu än normalt? Jag tappar inget hår alls nu så det är väldigt tjockt, känns inte som om borsten "når" igenom håret utan bara borstar på ytan sas.

• fru AM

Muggles: köpte du en pocket size så beror det nog på det ... JAg hade en sån förut (den som Livia nu fått) men köpte nu en handy - äntligen får jag det där sköna klöset i hårbotten! (köpte också fr Richard John)

• muggles

Har inte varit inne på min FB på rätt länge nu. Såg en kommentar från min moster i Finland om de "glada nyheterna". Tur hon skriver på finska... Gillar inte folk som skriver sånt i den öppna loggen, privata grejer tycker jag man ska skicka meddelande om. Jag vet inte varför men det bär mig emot att vara öppen om grav på FB, jag är inte typen som lägger ut ul-bilder där för att annonsera tex. Jaja...

• muggles

AM: nej en handy bristle köpte jag. Inget klös här inte...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!