• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Telis,
    hahhahaaaaa
    Jag skrattade åt att Televinken vill gå med blöjpåse!!!!!  
    De får sina idéer. Var glad att han tycker det är ok med en ren blöja i påsen!!!  

• viktualia

Sweetan - hälsa FruLlis!

Lappis- jag hade nog inte heller åkt till Japan... vilket påminner mig om att jag skulle vilja åka till det ställe i världen där min mamma är född..men där rasar ett långdraget krig, så det är inte helt lätt..(mina helsvenska morföräldrar jobbade i ett exotiskt land...)

Porchez- heja dig!

Ego- här är det lite väl många olika bollar i luften, tur att jobbet är så himla kul!!! Tjohoooo! Har haft ett riktigt skojigt möte idag. Gillart!

Telis - fniss på Televinken!

Mugglan-heja lönesamtal och hoppas du lyckas ta det lugnt!!

Nenne-mer fnissiga inlägg från dig!!! Saknar dig ibland..

• sweetstreet

Klockarbol!
    Oj såg ditt inlägg nu!
    Kramar om!!! .-p

Vickan,
    ja jag vet ännu inte om jag KOMMER träffa FruLLan. har mailat men inte hört ngt och jag måste vetaom hon har ett mobilnummer där hon kan nås. Så vi kan ha kontakt.
    Om du ahr ett nummer till henne får du gärna inboxa mig det.... Sedan vet jag ju inte ifall hennes mobil fungerar i USa men ett nummer är ju bättre än inget nummer iallafall....  

• sweetstreet

Förövrigt är det jättekul att du är så förälskad i ditt jobb! Det hjälper enormt när man har fullt upp!

• Oms

Läser på o försöker kommentera som jag minns det, hoppas inget kommer in fel och har det blivit ngn nändring så hoppas jag att jag hinner fram till det med (tänkte mest på Livia, ni andra härnedan SKA självklart inte ändra er status såklart!)

Mugglan - grattis till att ADA o BEDAväxer o frodas i magen och att utv samtalet gick bra m ev famtida jobbbyten samt nu lönen som du ville ha! jättekul och det är du väl värd!

September - grattis till lilla hjärtljudet du med! underabrt vad roligt!!! fortsätter dock självklart att hålla tummarna

EA - stort grattis till B1 och B2 om jag intesagt det tidiager? vad spännande, här hålls det tummar o tår (får ju självklart alternera för alla gravida men försöker få till det bra)

AM - stackars Livia vad jobbigt! hur har det gått med penicillinen? har ni fått ngn annan en Kåvepenin?

• Oms
    Telis skrev 2011-03-16 21:51:44 följande:
    Vi lägger bajsblöjorna i hundbajspåsar och någon gång råkade Televinken få tag i en sån påse innan vi hann slänga den. Han blev så hysteriskt ledsen när vi tog den ifrån honom så nu har vi en fejkpåse med en torr och ren blöja i som han får gå runt med. Herregud, barn alltså ....
    men gud så gulligt OCH vad fint av er att göra så - det är inte så självklart som man tror utan det finns alltför mång aföräldrar där ute som tycker att sånt här är trams och det e inget att lägga energi på fastän det egentligen är tvärtom - Ha mår ju jättebra av detta, att få göra som de stora och det e hans blöjpåse ju!
  • Oms
    Snartis - grattis till ytterligare en kille och att UL såg bra ut och att ni det gick enkelt att se nu!

Porchez - men vad spännande med intervjuv och nya förälskelsen! hoppas verkligen att det blir ngt att bygga vidare på där och att han inte är en ful fisk utan faktiskt är sig själv med dig och menar vad han säer osv - håller tummarna för det med
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!