• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2011-03-16 21:49:23 följande:
    Ett annat tips är att börja åka telis. Roligare, pjäxorna gör inte ont och dessutom blir man varm och go om fötterna.
    Word!  
  • porchez

eller septembers menar jag ju, inte snartis.... 

• nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2011-03-16 21:51:44 följande:
    Vi lägger bajsblöjorna i hundbajspåsar och någon gång råkade Televinken få tag i en sån påse innan vi hann slänga den. Han blev så hysteriskt ledsen när vi tog den ifrån honom så nu har vi en fejkpåse med en torr och ren blöja i som han får gå runt med. Herregud, barn alltså ....
    Moahahahaha!!! 
  • nennesjuttioåtta

Porchez  –Woaaah!! Låter ju otroligt härligt! Håller tummarna att han känner likadant!

Minns första gången jag provade telemark (-97?!) och tänkte: vilket jävla plågeri i onödan man utsatt sina fötter för. Sköna, lättare att  gå i, man fryser inte tårna av sig (nu har ju jag iofs formgjutna sulor med värmeslingor...) och så ser man ju så himla cool ut. Iaf i liften, sen blir det ju Stig H i backen men då gäller det att åka så fort att ingen hinner se. 

• Telis

nenne, jag vet ingen som är så lite Stig H som du. Du är ju som född med skidor på fötterna.

• nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2011-03-16 22:41:03 följande:
    nenne, jag vet ingen som är så lite Stig H som du. Du är ju som född med skidor på fötterna.
    Gissa om det var en tuff förlossning för min mamma! 
  • Telis

Nej, nu blir det sova här. Med den fromma förhoppningen att Televinken sover lite längre än till 4.20 imorgon.

• nennesjuttioåtta

Ånej, bindningen löste inte ut! *gräva gräva* Här kommer ett par Elan, och så moderkakan. Det borde vara allt

• nennesjuttioåtta

telis – 4.20! Wopaaaah! Godnatt!!!!

• nennesjuttioåtta

sova var det. Pricken ville inte ha välling och inte heller gröt utan bara mammas tutte som inte verkar mätta så länge längre. Mina bröstvårtor måste snurras ihop för att få plats i BHn. Så det är väl dags för påfyllning i den lille store rackaren snart. 

God natt på er! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!