• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oms

*vinkar tillbaka till EA*

Klockarbol - men snälla människa, hur mkt ska ni (du) gå igenom egentligen? finns det inte en gräns för vad man ska behöva orka gå igenom? Jag tror ju att gud ger prövningar till alla men de starkaste får flera att tas med och att det också är dem som gör oss starkare. Det suger att ha mkt omkring sig, vi har alla varit där i olika konstellationer vid olika tillfällen i livet men på ngt konstigt så klarar de flesta av oss att ta oss ur det, kanske inte alltid dne vägen vi hade tänkt oss och många gånger är vi rejält tilltuffsade men hlt plötsligt så fungerar livet igen... kramar om till allt som är omkring dig just nu!

• Fru E

Porchez-iiiihhhhhh så en ny prins var vad när hur träffades ni?? lite kärlek gör underverk för humöret!

Måste verkligen bygga på mitt tålamod, bara man visste var det fanns att köpa

• Fru E

Klockarbol-neeeeeejjj inte läckande rör fy vad trist att det inte går er väg så du får ditt drömkök. Kämpa lite var dag så vänder det lite i taget, om inte annat finns vi här och stöttar

• Oms
    EGO - i helgen åker stora tillsammans m maken till Manchester på Justin Bieber konserten och jag o lilla sk vara hemma själva! ska bli mysigt att få vara helt själv med lillstumpan! vi ska åka tåg o tunnelbana och hälsa på såväl mormor som kompisar - ska bli superskoj att få lite kvalitettid faktiskt!

på jobbet är det så galet mkt att göra att föruom de 3 nya som börjar nu i april/maj så ska vi anställa 3 till innan sommaren och 3 efter som det ser ut nu - och de kommer då att förvisso tränas upp i lite lagar men iaf de förat två gängen ska kunna några lagar och dess tillämpling utantill så att vi får lite avlastning för vi rekryterar inte i överakant utan för att det "plötsligt" har uppstått en brist... en brist som man kunde ha förutsett sen 1 år tillbaka om man bara velat det... jaja det e lätt att vara efterklok, sen så är det ju faktiskt vår nya VD som beslutat om den massiva rekryteringen som varit sen maj förra året.
  • Oms

jag just det ja - var o tittade på BLACK SWAN idag och tänkte direkt på dig Mugglan! det var verklgien en otäck och obehaglig film om än både vacker  och sevärd med en fantastisk skådespelarinsats av Hilary Swank - förstår faktiskt varför hon fick en oskar för den rollen. ena stunden är hon väldigt vän och liksom ljuv för att i nästa sekvens framstå som stressad och neurotisk men egentligen hade inte mkt hänt i rollen - mkt bra spelat!

sen var jag förvånad över sexscenerna i filmen, hade ingen aning om att den skulle innehålla lesbiskt sex. var o tittade på filmen med 2 arbetskollegor och om än att vi pratar om massor av saker med varandra så kändes det lite konstigt att titta på den här filmen med dem, speciellt när den ena är realtivt neurotisk och lik huvudrollsinnehavaren och den andra är lesbisk men ff i garderoben...

• Oms

men herregud! skrev jag Hilary Swank? snacka om att bli snurrig av nanmet på filmen ( Swan vs Swank) iaf så menar jag ju självklart Natali portman och inget annat!!!

• Hattis

Vink vink Oms och Sweetan 

Å heja heja heja Bettan och Btvåan!!! Här har man legat nedbäddad med halsont och inte hängt med alls!

Grattis September, så skönt att höra hjärtljud. Min moderkaka ska rättså definitivt vara framåt, så längre tid för hjärtljud och sparkkänning - typiskt men kanske också bra, då kan jag alltid skylla på det.

Klockis - kraaam! Fy vad eländigt med magsjuka ovanpå allt! Jag känner mig MYCKET avskräckt från husköp...

Porchez - Men vad underbart positiva nyheter! Jag blir glad bara av att läsa ditt inlägg

Som vanligt är jag TRÖTT men mindre och mindre illamående - känns helt ok just nu. (Känner mig också rätt tjatig här ) Känner av tufsingarna lite ibland vilket helt klart har en lugnande effekt.

• Liten med Mindre

Oms - ang skådis så hade ju Hillary Swank huvudrollen den film som hittills mest fått min mage att nästan vända sig. Vore ju lite magstarkt om hon var i en till sån. Blev lite förvirrad ett tag...

• Liten med Mindre

Mugglan - härligt med lyckad förhandling! Hoppas vilan går bra. Mitt problem mot slutet har alltid varit att jag inte kunde ligga bekvämt - och de positioner som funkade sparades till natten.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!