• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Å Porchez vad ROLIGT!!
    Grattis till intervjun och till den här härliga mannen!
    Har du möjlighet att kontakta honom igen för ny träff??????  

• sweetstreet

Nenne,
    skidor på fötterna och hjälm på huvudet. Ojojoj! Förstår o din mamma var mör efter förlossningen....!  

• sweetstreet

Kan någon här inne uppdatera mig om vilken vecka Mugglan är i nu????

• sweetstreet

Jag hoppas få träffa allas vår FruLLan nu snart!!!!!!
    Hon kommer hit till stora staden! jehoooo!!!
    OM du läser detta FruLLisen så har jag mailat dig. Täntke kolla om det kommer gå att nå dig på ngn mobil när du är här? Det vore ju det enklaste.
    SHIT jag hoppas det ska gå att få till en träff!!!!!!

Och med detta säger jag godnatt!
    Kram till er alla goingar!

• MSW

Sweet: tror mugglan är typ v 29, eller så? Men är inte helt säker...

tack för alla kramar och tankar!

Och god morgon!

• Liten med Mindre

Godmorgon! Pigga på dig Msw! Önskar dig ett litet mirakel eller två.

Själv är jag nytränad o nöjd- förutom att fina borsten blev kvar hemma så håret ser lagom kul ut. Matchar inte direkt tjusiga kjolen. Mutter!

• muggles
    start september skrev 2011-03-16 15:51:00 följande:
    Åter efter att ha hört hjärtljud! En fin liten häst lät det som. Det var en chansning att överhuvudtaget höra något så här tidigt samt med moderkakan troligen i framvägg men de hördes!

Tjoho och tack för tummar!
    GÖTT!!! Jippiiiieeeee!!!!
  • muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-16 22:43:12 följande:
    Gissa om det var en tuff förlossning för min mamma! 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!