• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Hattis - härligt med gravkänningar!

Själv passar jag in i den bilden idag .. trött, yr i huvudet och en liten touch av illamående men det beror nog mer på allt vin jag hävde i mig igår (på fastande mage). Inte så smart men jädrans vilken trevlig kväll jag hade.

Blev också lite konfunderad där med Hilary och Black Swan. Tror det blir en film som jag kommer att köpa på dvd för att se hemma i soffan istället på bio. Däremot skulle jag vilja gå och se The King's speach men varje gång jag funderar  på om vi ska ta en bio till helgen så är vi upptagna på annat håll.

• fru AM

Här är det nu dubbelt upp med VAB ... Livia är väl egentligen frisk men vi tyckte det var lika bra att hon stannade hemma idag - men nu har börjat få feber och hosta ... Himla tur att jag inte har en regelrätt anställning eller för den delen några skrivuppdrag just nu.

• Klockarbol

*vinkar lite gladare i dag*

Nu har vi vatten i badrummet igen - på de ställen det ska vara vatten istället för på golvet! - och yngsta dottern är betydligt bättre o har avancerat till skorp-diet och ingen annan har blivit dålig ännu.

Sent i går eftermiddag hittade vi oss en rörmokare som hade tid! Så i morse kom en kille, lång som en hässjestör så det var mer tur än skicklighet att han inte slog sig medvetslös på dörrkarmen, och vek ihop sig under varmvattenberedaren.

Varmvattenberedaren slapp flyttas runt (tack och lov!) och med åtskilligt lirkande lyckades han skjuta in ett nytt bockat rör i hörnet.
    Nu håller vi tummarna för att det inte börjar läcka nån annanstans eller att det åtminstone börjar läcka i en koppling vi kommer åt själva!
    För dagen tänker jag försöka låta bli att oroa mig för fakturan som komma skall...

AM - fy så tradigt där är när den ena inte hinner bli ordentligt frisk innan nästa lägger sig
    Hela den här vintern känns som en enda lång, febrig sjukstuga hos så gott som alla...

Nu skulle det kännas bra med lite vår istället för ytterligare en dec snö!!

Mot tvättmaskinen!

• Lapinette

Klockarbol - vad skönt att ni fick tag i en röris som kunde åtgärda läckaget.

• FruCicci

Hej hej...

Det var ett tag sedan jag var inne
    Kom hem från Dubai i tisdags, där vi har haft en helt underbar semester - jag och barnen.
    Det gick jätte bra allt, jag var ju lite orolig, men folk hjälper ju en när man kommer själv med 2 barn. hemresan spydde Victor lite och massa andra ungar gapade och skrek, men det gick ju bra ändå.
    På beachclubbarna så har de ju badvakter och på stränderna med, så jag var trygg mest hela tiden.

I går var jag på invigningsfesten av det nya Waterfront i Stockholm. Champagnen flödade och allt annat med. Det var det mest fantastiska jag har upplevt i Sverige någonsin, och jag har varit på ganska mycket glammiga tillställningar. Peter Jöback sjöng, det var mat från alla hörn i världen (buffé) och värsta chokladfontänerna. Det går inte att beskriva, det var fan magiskt.
    Jag tryckte i mig ostron, hummer osv osv och kollade in cirkusartister mm mm mm
    GALET

Sen gick jag vidare ut i Stockholmsnatten, det kanske inte var så smart med tanke på att jag mår som Lappis idag, fast kanske ännu värre

EA, fan vad kul med bananerna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag var inne i tråden i går och snappade upp detta. Hur kommer det sig att de satte in 2 stycken??

AM, jobbigt med 2 krassliga små liv hemma. Men vad skönt att Livia har fått i sig lite medecin och mår bättre nu.

Jag har inte hunnit läsa i kapp alls, så jag kommenterar inte något tillbaka. Förlåt.

Klockarbol, du verkar ha det tungt nu. Fy vad du har gått igenom en massa. Skickar kramar och tycker Oms skriver klokt på sitt sätt!

Oms, härligt med lite mys tid med Mathilda. Hoppas det blir lyckat med besök hos mormor och åka tunnelbana och annat spännande Sen är det ju jätte kul att din man tar din stora tjej och åker i väg till England, de kommer få det kanon med.

Telis, log åt Televinken och den fejkade bajspåsen ha ha ha barn är verkligen underbara
    Hur tänker ni med syskon nu?

Hattis vad härligt att du känner av graviditeten nu! Underbart! Lite avis faktiskt!

Grattis till lyckat UL Start Sept! Det verkar ju gå vägen denna gången gumman

Snartis, grattis igen till dig också. Lillebror! Så coolt med 2 buspojkar Nu får du fullt upp.
    Tänkte på din Kicken igår när jag såg Kicken i Poodles och slängde käft med honom, ha ha ha ha
    Han var skit full och hade spillt rödvin över hela sin gråa kostym Och sen som vanligt sprallig och lite vimmsig! (kanske var mer än vin i din kroppen iofs)

Mugglan, tänk vecka 30 WOW Så härligt att det går så bra framåt. Grattis till bra lönesamtal och eventuell chefstjänst framöver, lät ju inte helt fel!

Vinkar till Sweet!

Vinkar till alla faktiskt för nu kom min chef och jag ska försöka posta detta.....

• Lapinette

Cicci - jag såg att vi var i samma kvarter igår men jag gick hem i tid och la huvudet på kudden .. efter alldeles för mycket vin. Låter som en superinvigning på Waterfront. Synd bara att huset är så fult och förstör utsikten mot Stadshuset.

• FruCicci

Huset är inte skitsnyggt, men inne är det verkligen jättefint!
    Såg på FB att du hade varit i närheten av Teatergrillen o det andra stället jag var på
    Jag vet inte ens när jag kom hem, men om jag spår känslan i huvud o kropp idag så var klockan iaf minst 01, sen vaknade barnen 05.45

Hur hade ni det på ost och vin kvällen?

Kan vi inte ta en lunch någon dag?

Lappis, jag har nog glömt att gratta till allt på jobbfronten här, så grymt och grattis !

• fru AM

Härligt! Vårt energipiller Cicci is back! JAg vill också luncha med dig och Lappis! Och Telis! Och alla andra som är i närheten, kan och vill och vågar! 

Ska bara vabba klart först. Det tar väl ett par veckor ... Eller en i alla fall. 

• FruCicci

AM, vi inväntar ditt vabbande... jag kan hela nästa vecka utom måndag

• Lapinette

Absolut lunch måste vi ta .. sen vet jag inte vart jag hamnar någonstans (centralt ska det dock bli). Jag gör ingen nytta här iallafall så en långlunch sitter helt rätt!

Vad sägs om torsdag? Annars kan jag nog varje dag i nästa vecka utom fredag (då jag ska klämma finnar .. !!!).

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!