• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

AM: det var på ditt tips jag köpte från Richard John... Jag tror jag blir nöjdare när håret är som vanligt igen. Just nu känns den ok men inte fantastisk.

• fru AM

Okidoki, Mugglan: då har du en riktigt tjockt hårsvall nu då!

Nenne: Nasse är ju jättekul! VI brukar titta på det å morgnarna på SVTB - http://svtplay.se/t/146304/nasse
    Älvan är faktiskt lik Cicci, det stämmer!  

• viktualia

Klockarbol- grattis till vattnet!

AM- jag hade nog slutat läsa...kanske efter ett mail där jag hade förklarat varför...

Dagisval- maken har bokat besök på två dagis. Vad ska man kolla o fråga?

Ego - är på väg hem och laddar för en snurrig helg i min hemstad m utflykter till storstan...

• muggles

Vickan: du kan be dem berätta om hur en vanlig dag ser ut för barnen (brukar vara typ frukost, samling, ute, lunch, vila, ute etc). Du kan fråga om blöjrutiner (dvs att de har något sätt att se till att inget barn går runt med bajs för länge), fråga om vad de gör under samlingen mm. Har de hygienrutiner av annat slag (för att minska sjukdomar), tex användning av pappershanddukar, mycket utevistelse mm? Vad har de för tankar kring pedagogiken? Vår förskola har en miljöprofil och väver in det i pedagogiken, de har temagrupper där de tex går ut i skogen och bygger vindskydd, kojor, tittar på myror etc. Syftet med dessa frågor är väl att på svaren avgöra om de har en genomtänkt verksamhet el om det mest handlar om "barnförvaring".

• muggles

Skååååål härifrån också!!! Måste sätta en pizzadeg nu...

• Lapinette

En trött skål från kaninen också. Jösses, hur ska jag klara av att spinna? Gääääässsp!

• viktualia

Tack Mugglan!! Ska nog skriva om det till en komihåglapp! Den här tråden är verkligen bäst!!

• porchez

*skålar åt vickans håll*

har inget kul att se fram emot i helgen, mer än ny releaser på gymmet imorgon, så ska köra så många pass jag orkar 1,2 eller 3st

Tack vad snälla ni är "prinsen" haha! och AM du verkar ha hittat rätt kille, profilbilden är ingen höjdare direkt, men för övrigt är han en bra kille vad jag vet hittills. Men som sagt det är bara flörtande mellan oss nu, så vi får se, skillnaden här mot tidigare killar är att det här känns så rätt

börjar bli riktigt nyfiken på den där borsten nu, men måste hålla mig till tåls, inga dyra inköp innan jag varit i Paris, måste lyckas spara pengar!

Cicci låter som en riktigt trevlig kväll igår, helt klart värt att vara trött dagen där på och vad roligt att det gått bra att resa med barnen, tvivlade aldrig på dig heller förstås.

nej nu måste jag städa klart, gå och handla så kanske jag dyker upp här med vinglaset i handen ikväll, för jag har ingen IRL som kan/vill leka med mig idag....

• fru AM

Porchez: är inte profilbilden en höjdare? Jag tyckte han var skitsnygg! Jisses - hur ser han då ut i verkligheten?

Fredagsskål för Porchez hunk! Och för alla i tråden! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!