• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oms
    BS - en stooooor kram till dig! ett mkt jobbigt och ovälkommet beslut har dykt upp i din väg och för att komma framåt måsta man göra precis som du gör nu, väga för o nackdelar mot varandra och faktiskt se till den situationen man är i! Alltför många tänker att sen, när småbarnsåren är över DÅ kommer vi vara så nöjda med beslutet om att "skaffa" 3 barn...osv Nu är det inte alltid så enkelt. Man måste se till nuvarande situation, hur man mår, hur barnen mår, ekonomi, boende etc och väga allt mot varandra för att på så vis se om man själv, ens man och barn och inte minst ens förhållande orkar med den påfrestring det faktiskt är med 3 barn och allt omkring det. för sen efter småbarnåren är de 3 barnen fortfarande kvar och behöver din tid o engagemang.

fortsätt som ni gör och så har ni snart ett svar som känns bra om än att det kanske innebär en abort. - herregud jag har ingen aning om hur jag skulle reagera om jag skulle bli gravid just nu när det inte finns utrymme för det på alla plan...

jag tycker att det låter vettigt som ni gjort hittils och jag hoppas att ni får möjlighet att vara hemma ifred och diskutera det nu - en styrkekram till er!
  • fru AM

BS: Vilken jobbig sits - jag lider med dig! Jag förstår dig helt och fullt ut. KRAM! Inboxa eller maila mig eller ring eller kom förbi och fika om du vill bolla tankar. Stor bamsekram!

• Hattis

Å BS, Kram till dig hur du än gör! Låter skitjobbigt att dessutom vara på resa med föräldrar i den situationen. Kram igen!

Oupsie - det där är ju bara asjobbigt. Tur att du har en snäll svärmor.

Cicci - Hej och välkommen tillbaka hit, vad skönt att allt gick bra (men det trodde jag allt att det skulle)!

Snigeln, är du nostalgisk av dig liksom jag? Då är det alltid lite svårt att lämna. Men spännande är det allt

• start september

BS - stor stor kram. Det är bara ert beslut men det är såklart inget lätt. Fy vilken terror att inte kunna prata med varandra ostört. Stackars dig som mår illa dessutom.  

• MSW

Bs: tänker på er! hoppas ni kommit hem ordentligt!

många kramar till fruE!

Hurra för v 30 till Ada och beda!

Vinkar till alla andra!

• kängu

Start sept., asos.com köpte jag en del ifrån när jag var gravid! Gratis frakt till Sverige dessutom.

BS, vilken jobbig situation ni hamnat i KRAM!

• BrudSommar2006

Nu är vi i alla fall hemma och det lutar ju verkligen åt att vi inte behåller det, maken vill inte alls ha det och jag förstår honom, vi har en treåring och en ettåring här och jag vill ge dem den (lilla) tid jag har. Jag har nyss slutat amma, har ännu inte fått sova hela nätter, har två krävande småbarn och är skittrött på att gå här hemma och vill få börja jobba igen och en ny graviditet är inte alls vad jag vill och inte något jag har någon motivation för. Sedan är jag sur för att det blivit så här, det är ju inte så att vi låtit bli att skydda oss och hoppats på det bästa och med Astrid höll vi ju på och försökte och försökte men, men, ska det jävlas så ska det antar jag. Det är lite synd för det lilla pyret som valde att hamna här där det inte får chansen men jag orkar inte faktiskt. Men ett novemberbarn hade det blivit, som jag ville när vi inte lyckades få till det med Astrid och jag undrar om det inte är en kille eftersom jag inte mår alls lika dåligt som jag gjort de tidigare gångerna så här tidigt. Det är lite nervöst att jag inte vet riktigt vilken vecka jag är i men förhoppningsvis inte mer än sex eller så i alla fall, usch har lite dålig koll. Det är väl skit att först kämpar man för att få till de två man vill ha och sedan när man inte vill då ska det minnsann skita sig. Jaja.

• Piggelin1

Oj, här loggar man in efter en massa dagar & läser sista sidan & förstår att BS är gravid?! Holy smoke!
    Förstår också att det inte alls är ngt som ni planerat & heller inte verkar vilja - skickar mängder med kramar inför ert beslut, oavsett vad det blir.

Nu dags att hoppa i säng, får läsa ikapp en annan dag. Har iaf haft grymmedagar i Småland hos PB - lilleman, Amanda & jag jag har blivit sååå bortskämda & ompysslade av PB & hennes mysiga familj

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!