• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles
    sweetstreet skrev 2011-03-17 06:00:04 följande:
    Kan någon här inne uppdatera mig om vilken vecka Mugglan är i nu????
    V30 imorgon darling! Aha, var det så tidigt som v33 som er lilla tjej föddes? Hade jag glömt...
  • muggles

MSW: vilken koll du har! Imponerad! Tråkigt att höra att du bröt ihop igår Tur maken kunde trösta... Kram!

Nenne: lycka till med renoveringen - låter som att det blir finfint när det blir klart!

Telis: haha, blöjhistorien var charmig

Håll tummarna för mig kl 10 - ska ha mitt utvecklingssamtal (läs: prata lön). Vill ha 3% i år men vi får väl se...

• muggles

Porchez: låter lovande med nya grabben! Hoppas verkligen att han inte är ngn player. Lycka till med jobbet, hoppas du får det.

• fru AM

En lyckosam kombo av eget tillfrisknande + ilurad Amimox har fått Livia på fötter igen! Hurra. Visserligen fortfarande hemma men snart frisk!

• fru AM

Telis: otroligt smart av er - det där med blöjan. VI har haft en liknande period - fast då ville Hektor absolut själv  bära blöjpåsen högtidligt till balkongen, där vi lägger dem i en hink i väntan på soplämning.

• Ore

God förmiddag i tråden!

Jublar över att allt gått bra än så länge med FruE:s små bananer. Håller tummarna fortsatt!

Och Snartis UL gick bra, grattis till en lillebror åt Kicken

September hade hört hjärtljud - härligt!

Sweet: Skönt att ha det litet lugnare på jobbet, men synd med förkylningen...

AM: Åh vad bra att ni fick tag på Amimox, och att det verkar ha hjälpt! Stackars lilla Livia...

För övrigt tycker jag litet synd om mig själv också, var heeelt däckad igår och det sprängvärkte i bihålorna. Ringde vårdcentralen och fick läkartid, höll på att svimma i väntrummet och panikgrät av smärta när en sköterska förde mig till ett rum där jag fick ligga och vila medan jag väntade på läkaren. Som för övrigt tittat i min journal innan han gick in i rummet, och redan skrivit ut slemhinneavsvällande och Amimox åt mig innan han undersökte mig. (Jag har haft bihålebekymmer tidigare, men å andra sidan måste det varit en bit över 10 år sedan som jag behövde söka för det senast...)

Porchez: Ååååhhh vad kul med jobbintervju, och framför allt att ha träffat en så trevlig kille! Hoppas det blir någon fortsättning på det hela, och att han visar sig leva upp till första intrycket!!!

Mugglan: Skönt att tappen var intakt, och att allt såg bra ut på UL! Så sjukrivningen blev några dagar tidigare, alltså (Jag har förresten litet planer på en sväng till Gbg den 8/4, och om Ada och Beda fortfarande befinner sig i magen så kanske jag kan hälsa på...?)

Telis: Sött med blöjpåsen!

Nenne: Sitter här och asgarvar åt dina hysteriskt roliga inlägg, bara liiiitet jobbigt eftersom det inte går att sluta skratta när jag får en hostattack...

Snaily: God packningslycka

• Lapinette

Hastar in så här efter en morgon fylld av kärnkraftsverk och tsunamis. När den jobbrelaterade hetsen har lagt sig tar något annat över och i vårt fall är det - ska vi åka eller icke åka till Japan. Fick precis fatt i pappsen som är superlugn och inte allas förstår vår oro. Skickad länkar över till honom gällande att UD har avrått alla att åka till Japan. Det känns som om de inte får samma nyheter där som vi får här.

AM - härligt att Livia mår bättre!

Vad läser jag har Porchez träffat en hunk?

• fru AM

Pochez har träffat en hunk! Jag snokade lite och tror mig ha sett en bild ... ni vet var Om det är rätt så har han även ett vackert namn.

Ore: Men stackare!!! Fick du den där goda smaksatta Amimoxen eller tabletter? Förmodar att din man inte måste blanda ut den i yoghurt eller cola - och luras - för att du ska svälja i alla fall! Längtar tills Livia blir så stor och klok att hon fattar at medicin är BRA och att man ibland måste bita ihop och brara ta medicinen.

Lappis: Tror inte den japanska befolkningen får entydig info alls - läste något om det i tidningen. Det är klart att din egen pappa inte kan vilja att du utsätter dig för risk när han väl inser faran. Men det kanske är en överlevnadsinstinkt att inte vilja förstå också, ett sädd att skydda sig själv från insikten/faran. För om du inte vågar åka dit pga radioaktivitet och han lever mitt i det så blir det ju väldigt läskigt för honom själv. Vilken MARDRÖMSsituation.

• Fossing77
    Lapinette skrev 2011-03-17 11:24:51 följande:
    Hastar in så här efter en morgon fylld av kärnkraftsverk och tsunamis. När den jobbrelaterade hetsen har lagt sig tar något annat över och i vårt fall är det - ska vi åka eller icke åka till Japan. Fick precis fatt i pappsen som är superlugn och inte allas förstår vår oro. Skickad länkar över till honom gällande att UD har avrått alla att åka till Japan. Det känns som om de inte får samma nyheter där som vi får här.

AM - härligt att Livia mår bättre!

Vad läser jag har Porchez träffat en hunk?
    De pratade med en japansk familj på nyheterna igår, de läste all sin info på nätet från internationella källor för japanska regeringen går inte ut med all/korrekt information tydligen. Den "vanlige" japanen har inte en aning om hur allvarligt läget är, sa pappan i familjen.... Hoppas det går bra med din pappa i alla fall. :)
  • Lapinette

Har sagt åt honom att han är välkommen att komma hit men jag tror inte det är så lätt at hitta flygbiljetter just nu.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!