• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Sweet - börjar den 2 maj direkt efter Japanresan (om den blir av). Jag blev headhuntad dit av en fd chef och anledningen till varför jag byter är att jag har varit här i 7 år och kan mitt jobb utan och innan (i sömnen). Det har varit ok under de åren vi bodde på varsitt håll och sedan när vi har försökt att få barn men nu när jag inte har sådana "intressen" längre känns det jäkligt trist att sitta här och inte utvecklas ett dyft. Började faktiskt titta efter jobb och så blev jag kontaktad.

• start september

Sweet, vecka 16 nu. Knappt tre veckor till RUL.

All energi gick ur mig efter det lyckorus som kom, trist när man har stora högar på jobbet som är bråttom.

• nennesjuttioåtta

hejhej!
    Här är det också renoveringstagen så tid finns inte över till mycket annat. Köket får sig en lätt make over, taket har målats vitt och väggarna ska få nya tapeter. Det kommer inte bli så himla stor skillnad mer än att man slipper tro att taket kommer skrapa fontanellen när furun är borta. Men eftersom den dyra maskeringstejpen drog med sig det målade på väggarna så blir det ny tapet också. Genast blir ju frågan ska vi byta luckor när vi ändå r igång? I så fall vill jag byta kakel. Och så ska vi ju göra något åt golvet men det måste ju brytas upp och isoleras i så fall (gör vi det sen så blir det ändå bröstpanel så då gör det inget om tapeten blir skadad längst ned). Fönstret får ju en fönsterbräda också. Och sen ska fönstren målas. Light var det. jag smygläste ikapp igår när jag "städade" men nu har jag glömt vad jag tänkte kommentera. 

Heja bananerna!!!!! Bettan och Btvåan, let's gå!

BS – vad härligt ni verkar ha det i fjällen!

*nu vaknade pricken...

• Fru E

Telis-motorcykel kör jag inte under ruvningen eftersom det är så mycket som kan gå fel när man kör, läs jag har inte kört på ett halvår, du måste klara av att få upp cykel om du välter eller ska ha upp den på centralstödet och det är mycket grus på vägarna som kan få en att åka omkull etc så dumt att chansa när det bara gäller två veckor. Ryggövningarna tar jag upp igen om ett par dagar tänkte jag, känner mig inte bekväm med att träna även om det säkert inte är någon fara men känns bäst såhär de tre första dagarna efteråt. 

Sweet-en film nedkrupen i soffan är väl aldrig fel när man behöver varva ner!

• Lapinette

Åhhh.. en film i soffan är precis vad jag behöver just nu! Fast det får bli Greys istället efter att jag gnuggat de grå på Linas danspass (hur nu i hela fridens namn det ska gå?).

• Fru E

Lappis-följer du sveriges eller usas avsnitt på Greys?

• nennesjuttioåtta

hurra september!!!!!
    snarti – vad hörligt med fint RUL!!
    tinga - grattis till pankisarna!!! 

• Fru E

Nenne-renovering light ni är tom värre än vad vi är
    Att sprutmåla luckor är inte alls dyrt och blir kanon!
    Våra luckor verkar vara spårlöst borta, säljaren visste inte var de var eftersom vi ska hämta dem själva hos tillverkaren och vår kontaktperson som vi satte som referens har inte ringt om att han har fått någon info så maken är satt på spårningsuppdrag.

• nennesjuttioåtta

snaily - skönt att det släppte, man får vara envis och ta det i omgångar. Det onda har suttit i ett bra tag efteråt tycjer jag

koko - jag lånar ut din sjal till NIGELN!

PRICKEN VILL OCKSÅ SKRIVA... hittade cap lock...

sweetie - grattis till ledighet och vad synd att godis butiken inte hunnit öppna  

• nennesjuttioåtta

frU E - luckorna är för fula för att målas om, det är trägrejs på kanterna som sLÄPPT LITE HÄr och var

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!