• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snartis

Kicken ska få en lillebror

Allt såg jättebra ut och för första gången få har vi fått sett ett helt normalt UL. Bebisen låg perfekt och mitt myom störde inte det minsta. Känns galet att få sett allt så enkelt utan minsta krångel
    BF är nu 14 augusti så han får inte komma senare, vill gärna att grabbarna ska ha separata fördelsedagar

Vilken underbar dag det är!

• Fossing77
    Snartis skrev 2011-03-16 11:15:14 följande:
    Kicken ska få en lillebror

Allt såg jättebra ut och för första gången få har vi fått sett ett helt normalt UL. Bebisen låg perfekt och mitt myom störde inte det minsta. Känns galet att få sett allt så enkelt utan minsta krångel
    BF är nu 14 augusti så han får inte komma senare, vill gärna att grabbarna ska ha separata fördelsedagar

Vilken underbar dag det är!
    GRATTIS!!! Härliga nyheter! {#emotions_dlg.flower}
  • smint

Snartis: Åh så härligt Grattis Nalle

Håller på att somna stående, natten var katastrof, T somnade sent då hon sovit på förskolan och tydligen rätt länge trots att vi sagt till.. Rätt ok sedan, Hugo åt mat och då vaknade T till i sitt rum och skulle ha napp osv, r gck upp men sedan hade hon så svårt att somna om. R skulle upp kvart i 5 för att åka till arlanda, T kom in i våran säng och stökade runt. Somnade som tur var om. Men det gjorde inte jag och H, eller H sv en stund men sedan blev han hungrig igen..

Tycker han låter så tät i sina luftrör när han anstränger sig.. lite snuvig idag med men inte så att det rinner, men jag sköljer med koksalt. Typiskt att R inte är hemma i natt. Men fick faktiskt en tid på bvc idag så hon skulle lyssna lite på honom, dom har en barnläkare i rummet bredvid så det var bra.  Men han äter och är aktiv så förmodligen bara jag som nojjar.

Så nu kom ett ego inlägg till.  Du har mina sympatier AM, peppar peppar har T aldrig behövt pencelin, men jag bävar för den dagen.   Och ipren i flytande finns på vissa apotek, i sjöstaden iaf.  Var också upprörd över det häromdagen, fanns inte vätskersättning, inte ipren, astma spray vr också slut hos leverantör..  Det är ju samma sak varje år, blir tokig..

• Snartis

AM: be och få amimox istället, Kåvepenin är skitäckligt! Fattar inte varför läkarna envisas med att skriva ut det till barn, har de inte smakat själva på det?

• Parnassia

Med risk för att sticka ut hakan, men utan att mena nåt illa. Men peppar, peppar, mina barn har inte krånglat med kåvepenin. Det har gått jättebra.

Men visst finns det tabletter också? AM? Cicci? Var det inte någon av er som fått det till något av barnen?

Snartis! Grattis!!! Gläds med dig!

• Parnassia

Och heja piff och puff!! Blir också glad över att läsa att det går framåt för er!

Idag blir det GI-lunch. NOT! Köttbullemacka och semla!

• Snartis

Är alldeles nipprig
    Ska måla lite nu så det känns som jag gjort någonting på dessa 3 veckor jag varit hemma. Hoppas man får göra det, det är så delade meningar om det. ska bara måla lite runt en dörrkarm så det borde inte vara någon fara. Det är ju inte ett helt rum eller så. Eller är det farligt för barnet?

• Fru E

Snartis-vattenbaserad färg är ingen fara jag googlade runt som en galning de få veckorna jag var gravid, men kom fram till att det inte var någon fara och fick medhåll av maken

• Snartis

Fru E: skönt det är så jag oxå hittat på nätet. Alla färger idag är ju vattenbaserade, har inte hittat nån som inte är det än
    Då ska jag måla på

• Snartis

Grattis Fru E till lyckad insättning. Gillar namnen

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!