• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oms

Mathilda ligger o sover sen kl 19.00 lyckades få ned febern till 38 med hjälp av ipren, kalla handdukar etc och hon önskade sig då pannkaka så det stekte jag supersnabbt för att hinna få i henne innan hon skulle sova.

hon har haft 3 febertoppar under dagen då hon yrat, skakat och gråtit - misstänker att det blir en nu runt midnatt igen då medicinen är helt borta från kroppen så då blir det till o göra om hela proceduren kan jag tro...

imorn ska jag jobba iaf, fick INGET gjort idag så jag tar detta som en flexdag tror jag, kan iofs vabba men ligger så mkt plus på flexen så y not?

imorn är det parlamentet med stora tjejen och på torsdag ska jag gå o sen Black Swan med några jobbarkompisar - trevligt om än tvära kast;

• sweetstreet

Heeej tjejer!!!
    ÄNTLIGEN har jag fått tillbaka mitt liv! Jehooo!!!

Känns sååå najs!
    Efter en av de mest jobbintensiva perioder hittills så tror jag att jag är klar. För DENNA gången iallafall. 
    Men jag har åkt på en praktförkylning. Inte skoj. Troligen för att kroppen var så nedsliten....?  
    Skitsamma! NU mår jag mentalt bra iallafall och ja, jag HOPPAS kunna vara lite ledig imorgon för att hämta mig. 

Har inte hunnit in här alls på länge av förklarliga skäl.
    Om någon vill och har tid och lust får ni gärna uppdatera mig lite...

Nu blir det sängen.

Förresten: grattis till 15000-vallen sprängd!!!  

• _koko_

sweet - *poff!* Mycket champagne i tråden på sistone, men det är ju inget att klaga på. Vad härligt, hoppas du får en chans att vila upp dig nu, för SHIT vad du förtjänar det!!! SKITBRA JOBBAT!!!

I min kommun får man stå kvar i kön till högre alternativ även om man tackar ja till en annan plats. Och det verkar även gälla sthlm, hittade det här på sthlms hemsida:

"Kan jag stå kvar i kön till mitt förstahandsval medan mitt barn går på en annan förskola?
    Ja, det går bra. När du tackat ja kan du välja att fortsätta att köa till de högre rangordnade alternativen, men stryks ur kön till den erbjudna platsen och de lägre rangordnade alternativen. Tackar du nej till platsen kan du stå kvar i kön till övriga alternativ om sådana finns och behålla kötiden till dessa. I båda fallen förlorar du din platsgaranti då den är uppfylld genom erbjudandet."

Nu ska jag försöka få till en riktigt produktiv hemmajobbardag, den tiden jag har. Kl 11 är det doktor!

• fru AM
    Måste bara gnälla lite över mitt urtrista liv ... Jag hade SÅ sett fram emot kvällens vip-visning på ett auktionshus, med bubbel och snittar och hela baletten men givetvis är Livia sämre IGEN så vi känner att vi inte kan lämna henne med barnvakt ... När ska jag få göra något kul, undrar egoistiska mamman?
    Jag börjar bli lite orolig för Livia nu. 40,5 grad i morse. Givetvis vägrar hon äta antibiotikan hon fick igår (Kåvepenin) - hon hade början till öroninflammation. Verkligen VÄGRAR. Så vi har gett upp och ska idag ringa och be om något "godare" - typ Amimox. Dessutom är det KNAPPT att hon vill äta Alvedon (goda sugtabletter med jordgubbssmak). Ipren i flytande form är tyvärr slut hos tillverkaren så vi är hänvisade till suppar där... som hon också vägrar ...
    SUCK! Förlåt!

Allt är givetvis relativt och mina problem är väl futtiga i jämförelse med andras men jag gräver där jag står och just nu har jag kanske hamnat lite för djupt ... 
  • Fru E

BS-inte har jag bytt tråd inte! Men liksom Lappis har jag inte så mycket att tillföra om dagis, bärsjalar, barnsjukdomar, sammandragningar etc så då kommenterar jag inte men läser allt och skriver när jag känner att jag har något att tillföra.
    Inför vårt försök har jag legat lite lågt och skrivit lite kort, vissa har vetat mer än andra. I början av försöken ser man framemot det med spänning och skriver mer om allt tror jag.

• fru AM

Fru E: men det är ju väldigt kul att du fått B1 & B2 insatta! Otroligt spännande! Håller tummarna!

• Fru E

AM-klart dina problem inte är futtiga!!! Alla har vi olika problem som är stora när de väl händer!

• fru AM

Alltså dina bananer, EA: Bettan och B-tvåan!

• Fru E

Sweetan-ohhhhh välkommen tillbaka till livet men trist med förkylningen

AM-än så länge är det lite mysigt att veta att vi tekniskt sett har tvillingar i magen , maken har beordrat soffvila för mig resten av dagen. Märks att han mer och mer börjar hoppas för varje försök vi gör, visar fler känslor och pratar om det.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!