• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Vickan: mina trombocytvärden har varit dåliga i minst 10år, mjälten opererades bort med förhoppningen att de flesta trombocyterna sorterades bort där, och man då kunde få upp värdet.. Klarnade det något eller? Alltså, lite svårt att skriva och förklara kort, och tänker att långa hitstorien tar lite väl mycket plats.. Muntligt hade känts enklare..

mugglan:läskigt med sammandragningarna! Tur att det inte var någon fara! För min del skulle det inte förvåna mig det minsta om du får gå tiden ut! men tummarna hålls för v 34 iaf!!

• MSW

Låter juh bra med "skvallret" om fruE! Hoppas hon tittar in snart..

• Fru E

Snabb rapport, nu vilar b1&b2 med vardera 4 celler i magen, allt såg bra ut och vi har 6 kvar i frysen. Maken har beordrat soffvila hela kvällen och det är knappt att man får kissepaus

• MSW

FruE: *får nästan en tår i ögat* heja b1&b2!! Gosa in er ordentligt nu!!

• snaily

Fru E
    Underbart! Nu jäklar ska väl någon av de två kunna fästa! (Eller båda, och bli tvillingkompisar åt Ada o Beda.)
    Håller alla tummar i - alldeles för många dagar framåt!!

• smint

EA: Hejja hejja, nu får dom gosa in sig ordentligt.

Mugglan: Skönt att du är sjukskriven nu, vila vila vila. Min kompis som fick tvillingar i går kväll var sjukskriven rätt länge vill jag minnas. Det slutade med akut snitt för henne efter igångsättning, tv 2 gick ned i hjärtljud innan tv 1 var ute så det fick bli snitt, men det hade gått bra och dom mådde fint nu. 

• MSW

Vickan: Sjukdomen är en form av blödarsjuka kan man säga, så syptomen är juh att det blir mycket blåmärken, riklig mens, och att det är svårare att få stopp på blödningar.. (fast det blir mest akuta symptom om trombocyterna sjunker under 20) och innan op låg jag omkring 10..

• Lapinette

Hejjjjjjjjjaaaa bettan och btvåååan!!!

• Parnassia

Åh fru E! Åh vad jag håller tummarna nu!!! Kram!
    Jag har missat varförman valde att sätta tillbaka två den här gången. Vill du berätta?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!