• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    Parnassia skrev 2011-03-15 11:06:16 följande:
    Maken är inne på dag 11 med feber här. Morgonens notering: 38,4.
    Börjar bli riktigt trist detta.
    11 dagar med feber!!! Det är ju helt galet! Jag som tyckte Livia varit febrig länge (5 dagar) ... Vad säger läkaren?
  • Snartis

har bäddat ner mig i soffan, är sjukskriven även denna veckan. Läkaren tyckte jag skulle ta det lugnt och ev börja jobba nästa vecka.

Det är RUL som gäller imorgon

Lappis: trist med lägenheten brevid er, blev han inte intresserad av att sälja när ni frågade då?
    Finns det ingen kollega som fått gå som kan vara vllig att börja igen?

AM: låter helt underbart med italien. Vill oxå åka dit och njuta av värme, sightseeing och god mat och VIN

• fru AM

Snartis: oj var det imorgon - jag läste det som att RUL var idag. Snurrig jag är ... Lycka till imorgon då! Ska bli spännande att hära om det är en äggtjej eller äggkille!

• Parnassia

Maken var på VC igår och fick penicillin, men bara för att läkaren misstänkte bakteriell bihåleinflammation, hade det inte var pga det så hade han fått gå ett tag till med febern. Han sänka var visst helknasig också.
    Nu har han ätit penicillinet ett dygn, ingen förbättring än dock. Läkaren sa att vi skulle ge det 2-3 dagar...

• Lapinette

Snartis - grannen är verkligen konstigt! Det kändes mer som han tog illa upp av min fråga och undrade vem som hade sagt det. Han bor ju knappt där, är skriven på en annan adress så jag tycker inte att min förfrågan var så himla konstig.

Själva följer vi allt som händer i Japan och undrar om vi kan åka om en månad. Idag tog man även med Tokyo in i "rekommenderas att inte åka till".

• Lapinette

Parnassia - feber i 11 dagar låter helt galet. Jag hade feber i nästan en vecka i höstas och tyckte det var pest .. och det kändes som det aldrig skulle gå över. Fick aldrig pencillin då det inte var någon basillusk. Lär mig aldrig vad det är man ska ha för att få pencillin och tvärtom.

• Ore

Lappis: Skönt att ha meddelat chefen, antar jag Synd på lägenheten. Och synd att du och AM inte var mer i synk, vilka trevliga fikapauser ni kunde haft ihop!

MSW: Dina värden är ju helknepiga...! Finns det någon teori om varför de hoppar hejvilt?

• Ore

Lappis: Jag funderade på hur det går med er Japanresa, när jag i helgen läste om allt som händer där borta...

Parnassia: 11 dagars feber låter galet länge!

Det är väl förresten virus som man får stå ut med, men baciller och bakterier kan man medicinera bort...?

• Oms

Ja def ska jag till italien ngn gång så är det! jag o maken hade ju plnaer på en itaielweekend för 1-2 år sen men då gjorde vi ngt annat för pengarna istället o sen blir det ju allti att amn åker till makens hemland iaf vartannat år på vinterhalvåret och då är man borta så pass länge att gemensam sommarsemestern försvinner

mer semester åt folket!!! jag skulle kunna tänka mig att ha en arbetsdag till per vecka för att få balans på jobbet (alltså 8 dagar totalt i en vecka, inte ta bort ngn helgdag inte!) och sen 3v semester till per år - då e jag nog rätt så nöjd faktiskt

Lilltjejen är verkligen skruttig nu - brukar kalla sig själv för "en stor lite tjej" men nu sa hon "mamma  jag är jätteliten nu, jag är så sjuuuuk" och tyvär har hon rätt, 40,2 i feber för 30min sen resulterade i kaskadekräkningar, frossa och gråt... nu ligger hon o tittar på playhouse disney och har fått behålla ipren'en som hon fick för 15 min sen - nu väntar jag bara på att den ska börja hjälp så att hon kan dricka lite, stackars lilltjejen, det blir ju så jobbigt med hennes kräkningar också när hon blir sjuk, hon kräks ju hela tiden då

• Lapinette

Omsan - instämmer (mer semester åt folket)!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!