• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

BF-lista

Gosnosen 7/3 2011

Var längesedan jag la in den, men nu var det inte många på.. Ni andra får säga till om ni vill vara med..

Lycka till Gosnosen när det väl blir dags!

• Fru E

Skriver undan på Mugglans kloka ord om att man inte måste kommentera allt utan viktigare att man tittar in

Oupsie-hur har ni det

Mugglan-ohhhhhh bara 4 dagar kvar att jobba, härligt att det känns så bra! Bara att gå hemma och skrota några veckor nu innan Ada & Beda tittar ut lagom till maj värmen

Lappis-är tanken att både du och kollegan säger upp er eller ingen, dvs om hon inte gör det så stannar du kvar med?
    Du får helt enkelt sova utanför grannens nya lägenhet till han kommer ut så ni kan köpa hans gamla

Gosnosen-lycka till inför det stora!!

Snartis-usch vad otäckt det lät med dina bihålor hoppas att spolningen ger resultat!

• Fru E

Premiärturen på motorcykeln är avklarad lite nervöst i början och stelfrusna fingrar när vi kom hem men körningen sitter i ryggmärgen vilket känns oerhört bra. I mitten av april är tanken att vi ska köra en avrostningskurs som erbjuds på ett flygfält för att fräscha upp kunskaperna och till dess känns det tryggt att köra några gånger innan så man inte gör bort sig totalt

• Snorkfröken77

Känns läskigt, men here we go!

BF-lista

Gosnosen 7/3 2011

Muggles

Snorkfröken 3/7 2011

(kolla mitt datum jmfrt med Gosnosen )

• Snartis

Mugglan: vad skönt att bara jobba 4 dagar till. Sen kan du vara hemma och slappa så Ada och Beda stannar inne så länge som möjligt.

Själv känns det lite uppgivet, spolade bihålorna och de hittade ingenting. Bara obehagligt och här sitter jag lika täppt och ont i huvudet som innan. Läkaren trodde att det var för jag var gravid som slemhinnorna är extremt känsliga. Så summa summarum så kan det blir att jag får må så här resten av graviditeten. Känns inte så bra så ska tillbaka till min husläkare och prata sjukskrivning, är ju inte kapabel att göra nått när man har som migrän hela tiden.

• Snartis

BF-lista

Gosnosen 7/3 2011

Muggles

Snorkfröken 3/7 2011

Snartis 11/8 2011

• Snartis

Sept, äggcraving? då är vi två om det, är helt galen i äggmackor vad säger AM om den cravingteorin?

• Telis

Håller med muggles, klart att man inte behöver kommentera allt varje gång man är inne. Det gör inte jag. Jag har så mycket mindre tid nu sen jag började jobba så jag läser inte allt utan bara det som verkar intressant och så försöker jag gå in och kommentera det. Fast ibland hinner jag inte ens det.

snartis, fy sjutton att må så dåligt utan att det finns någon hjälp!

EA, lycka till nu!!

• Klockarbol

Sticker in näsan en snabbis på ämnet blåbär.

Färska/frusna blåbär är lösande medan kokt blåbärssoppa eller ännu hellre kräm är stoppande.
    Jag misstänker att den stoppande effekten har mycket lite med blåbären att göra och desto mer med potatismjölet i redningen att göra!
    Faktum är att här i huset stoppas akut lösa magar med en halv matsked potatismjöl utrört i lite vatten. Smakar råtta men är himla effektivt

I övrigt är min personliga blåbärsfilosofi den att - om man har minst 30 liter blåbär i frysen, ja då är man både rik och lycklig

Nu ska jag dela ut goda råd (vare sig han vill eller inte) när maken monterar den nyköpta köksskåpsgrejhyllan som inhandlats idag för att få ihop pusslet, det är åtminstone spännande att rusta i med gamla hus  

• Liten med Mindre

Snartis - stackare som blev resultatlös efter spolningen. Spolning som är så genomvidrigt - när de bankar hål på benet så det knastrar i huvudet. *ryser* Jag gjorde det också för några år sen då jag aldrig blev bra efter bihåleinflammation - inget resultat. Kortisonsprej som gav näsblod, några veckor med homeopatmedel utan större framgång. Men förmodligen hade det försvunnit gradvis för när jag åkte på dykresa var jag rätt kry.

Renässans mentholsprej
    Nozoil menthol
    Rhinocort? Tror det är recept. Eller är kortison inge bra som gravid.
    Sinova?

Lilleman har blivit sämre igen, och imorgon blir det vårdcentralen om han inte är piggare på morgonen. Nedriga virus som aldrig ger sig!

Mugglan - skönt att du ser fram emot ledigheten nu! 4 dagar!!! klart du ska slutförbruka 2 nya flaskor laktulos!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!