• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snartis

Nu ska de spola bihålorna, så trångt och fullt med gucka att läkaren inte kunde titta med lilla titthålslampan. Röntgen går inte att gör pga graviditeten. De ska ta odlingar och se vad som står på när de spolar rent. Gissar att detta kommer vara grymt läbbigt!

• Lapinette

Har inte sagt upp mig än. Planen var att göra det nu imorse men min kollega som jag vill ha med mig dit har fått ångest. Hon sa till sina chefer/ägare och nu erbjuder dem henne guld och gröna skogar. Inväntar hennes svar innan jag tar något vidare beslut.

Snartis - jobbigt med bihålorna. Min bror har konstant problem med sina från typ höst till vår.  

Ska erkänna att jag inte alls har läst ikapp här utan bara gör ett litet inhopp. Det känns lite rörigt i tillvaron just nu. Fick även i fredags veta att grannen bredvid oss ska sälja och har försökt hela helgen att få tag i honom (vi vill ju köpa hans etta). Har nu skickat brev till hans nya adress samt droppat ett brev i hans brevlåda. Samtidigt så har någon galning höjt budet med 1 MSEK på fyran som är till salu i vårt hus (sista visningen ikväll).

• gosnosen

BS - svärmor nämnde något om klisterremsor (istället för att kladda med valla) som man sätter på under längdskidorna för att få bättre fäste. kanske kan vara något, om du inte redan har testat.

jag är fortfarande kvar hemma - ingen bebis i sikte. koll med UL idag för att se att flödet i navelsträngen var bra och att det fanns fostervatten. allt såg bra ut och då fortsätter dem förstås att avvakta. dock så kände läkaren lite också och då var jag öppen ca 3 cm med ca 0,5 cm tapp kvar, så det närmar sig väl iallafall - och detta utan att jag känt något alls. så på onsdag är det ny koll och förhoppningsvis igångsättning med hjälp av att de tar hål på hinnorna. spännande! nu är vi nämligen färdiga med att vänta .

lappis - vad skönt att höra att din pappa är oskadd. bilderna från japan ser väldigt otäcka ut. hur går det med er planerade resa - är något av de resmål ni planerat in drabbade?

stor kram till er alla!

• Parnassia

Min syster har klisterremsor på sina skidor och är helt såld. Länge räcker de också, hon har åkt många mil på sina.
    Själv har jag vallningsfria men saknar fäste ibland. Glidet är bra, t.o.m för bra när det går utför. Jag åker oftast på en åker och undivker backarna.

Gosnosen! Då är det ju nära nu! Ibland händer det ju grejer när någon varit inne och undersökt också. Väskan står väl färdigpackad i hallen?

Lappis - jag måste också säga att jag är impad av dina förhandlingar med nye arbetsgivaren. Hoppas du snart får besked från väninnan och lycka till! Lycka till med lägenhetsjakten också, hoppas du snart får tag på grannen och att han/hon vill göra upp med er.

Snartis - sköljning lät inte så kul, men hoppas det gör nytta, det måste ju bli skönt efteråt och lättare att andas!

• Lapinette

gosnosen - så du är fortfarande hemma!

Såg att man varnar för att åka till Japan men då till de drabbade områden och tur i oturen så ska vi inte dit alls under vår rundresa men vi avvaktar läser och följer vad som händer de närmaste veckorna, speciellt nyheterna med kärnkraftsverken.

Parnassia - jag undrar vart grannen tagit vägen?! Antingen är han på semester eller så vägrar han svara i telefon. Eftersom han inte bor i sin lägenhet som ligger bredvid oss och enligt mig inte har gjort det på läääänge så möter vi honom inte i trappen heller. Hoppas han läser mina brev.

• kängu

Sept. med flera- vi har också funderat på att vaccinera mot vattkoppor faktiskt, av den enkla anledningen att det KAN bli så himla jobbigt med kliande koppor (minns själv när jag hade det och det var fruktansvärt!).
    Fast nu går det på dagis så vi får väl se om Ru hinner få det innan vi vaccinerar.

AM, låter som att Livia inte har influensa iaf, skönt. Jag har i mitt vuxna liv inte varit sjuk så här länge och så här jobbigt tidigare (5 dagar and counting...). Nästa år blir det influensavaccinering (ja, jag älskar vaccinationer )

• kängu

Lappis, mycket spännande som händer nu med jobb och lägenhet!!

• Lapinette

Visst är det konstigt... att allt kommer i stimm.

• MSW

Ang vattkoppor så skulle jag också vilja ha tag på någon smitta... Innan A blir för stor... (gumman i lådan inlägg )

• kängu

Lappis, ja av någon anledning så är det ju ofta så. Hoppas grannen hör av sig till er snart och vill sälja billigt!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!