• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Just det, kom jag ihåg att kommentera det i fredags, tro...?

GRATTIS till jobbet, Lappis, och GRYMT bra förhandlat att du fick igenom så gott som alla dina önskemål/krav.

Har du sagt upp dig från nuvarande jobbet än... (Verkar läskigt, tycker jag som aldrig har sagt upp mig...)

• Mopedvin

Piggelin - visst är det så att små barn = MYCKET PACKNING! Så skönt när de sen äter vanlig mat, kan sova på madrass när man är borta etc! Tack förresten för stödet ang "gumman i lådan" fenomenet. Tycker annars att jag bara kommer in och gnäller på att jag inte har tid att okmmentera eller läsa men man vill på ngt sätt ursäkta sig....

Ore - var borsten bra alltså, vilken sort köpte du? Är lite sugen jag med..

Ego - nu har vi vattkoppor, kommer iofs rätt lämpligt (4 veckor innan stora E's födelsedag och fem veckor inna påsk då vi ska ut och åka tåg) men nu vet man att man kommer att vara inne med sjuka barn en vecka och det är aldrig kul.. Eller hur AM?

• fru AM

Mopedvin: aj då vattkoppor, men det är något som vi gärna vill ha ... Har inte lyckats bli smittade än. Funderar på att vaccinera barnen mot det om de inte lyckats bli smittade innan sommaren.

Börjar vänja mig vid att sitta hemma med en hostande unge nu ... fast Livia är ju så stor att det ändå funkar. Att ha Hektor hemma och sjuk innebär ju 100%ig uppmärksamhet och gnäll i 180 ... SÅ bävar för att han ska bli sjuk han också. Vi var hos doktorn med Livia i morse i alla fall och det var inga bakterier, inget skräp i halsen, ingen hög feber, ingen konstig sänka ... En vanlig bondförkylning kanske man kan kalla det.

• Mopedvin

AM - skönt att det inte var ngt annat med Livia men dw där jäkla förkylningarna är såååå sega ibland. Jo min stora E fyller ju fyra och han är rätt Ok att ha hemma sjuk, värwre med lilleman 1,5. Jag kanske ska skicka lite koppbaciller i ett kuvert? Kan man vaccinera dem alltså?

• fru AM
    Mopedvin skrev 2011-03-14 10:45:42 följande:
    AM - skönt att det inte var ngt annat med Livia men dw där jäkla förkylningarna är såååå sega ibland. Jo min stora E fyller ju fyra och han är rätt Ok att ha hemma sjuk, värwre med lilleman 1,5. Jag kanske ska skicka lite koppbaciller i ett kuvert? Kan man vaccinera dem alltså?
    Man kan vaccinera - men jag tror inte skyddet blir lika bra ... Enligt en vaccinationsläkare jag pratade med ger alltid den riktiga sjukdomen bättre skydd än en vaccination. Och när det handlar om en så pass "ofarlig" sjukdom som vattkoppor så är det ju mer ur bekvämlighetssynvinkel jag skulle vilja vaccinera dem. Det känns inte helt hundra.
  • smint

Mopedvin: Åh vattkoppor, det väntar jag på med här hemma, men det får gärna kommer efter helgen då T fyller 3 år och hon laddar för kalas

piggelin: ja kan tänka mig att det är mkt packning med 2 barn. ha en kul resa  

• _koko_

Hej i tråden! Jobbar hemma eftersom det ska komma sotare idag. Annars räknar jag mest ner dagarna till onsdag när jag ska till doktorn. Sitter och sover mest hela dagarna känns det som... vattkoppor - Jag funderar starkt på att vaccinera mina barn också, min mamma har haft bältros vilket är en vidrig sjukdom, och det kan man bara få om man har haft vattkoppor.

• _koko_

Oj, råkade visst skriva b isf br, det var inte meningen att det skulle bli fetstil.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!