• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Telis - då kommer vi att gå upp ungefär samtidigt .

• Oms

läser lite snabbt, har förstått att Lappis pappa mår bra och at allt e ok m honom, tänkte direkt på detta när jag live såg vågen svepa in över japans östkust imorse - usch så hemskt!!

Ang mineralsmink så hålle rjag med NENNE i vart enda ord! precis så tycker jag också! fick dessutom utslag av ID o då får det vara!

men Everydamineral har jag haft nu i 3 år och är supernöjd med dem! de är superbilliga och finns i många varianter, deras bortstar är bra och det går fort att få sina varo, ibland åker man på tull men de är ändå så sjukt billigt så det gör inget! det finns så mång aolika nyanser på bas så det är svårt att välja vilken man är för dagen tom - bra köp helt enkelt!

nu ska jag sova, är genomförkyld och skaimorn  iväg o fira min bror som fyller 50. vi har en överraskningsfest med kompisar från förr typ så det kommer att bli kul att se hans min minst sagt - skoj skoj om än att jag e sjuk då men de e då det är bra med en make som inte är så förtjust i alkohol - vi tar nämligen bilen (vi ska åka 6,5 mil enkel resa)

godnatt på er!

• Hattis

God morgon tråden -ööööh. Har inte lyckats hitta annan frukost än äppelmos och suttit och läst alla brunchförslag *dreglar så att det är fara och färde för tangentbordet*

Grattis till jobet Lappis!!! Och vad skojsigt att ha brorsan så nära också. Blir ju himla finemangsing för eran lille/a när den kommer också, att ha nära till morbror och kusiner.

Har inte läst ikapp så mycket men lyckats notera något om glassbåtar för EA, spännande i så fall!

Ska just köpa ny mineralfoundation så superbt med så fantastiska tips! Vilken koll du har Snorkis! Hitttar jag inget annat så blir det nog ID ändå, det är den som tagit slut, men jag är inte helt nöjd med den, passar nog bättre för den med mindre torr hy.

Har börjat släppa bomben för viss släkt och vänner, kanske inte i den ordning vi tänkt oss men allt går inte att planera. Känns rätt bra. Händer det något nu så vill jag faktiskt att de flesta ska veta. Undantaget jobbet dock. Funderar på att släppa det i samband med att semesterönskemålen slutligt ska vara inlämnade.

Är det någon av er som har järnkoll på var gränsen går för semestergrundade föräldrapenning förresten? Jag får ju semesterdagar i förskott och vill ta ut så mycket som möjligt utan att bli återbetalningsskyldig på något sätt.

• smint

Sorry för det korta inlägget nyss

Hattis: Skönt att ha börjat berätta för vänner och bekanta. Jag resonerade precis som du, om det skulle hända något så skulle jag vilja att iaf några visste. Men nu kommer det gå bra för dig så det så

Lappis: Hoppas ni får en fin dag i romme.

BS: Ha en ljuvlig vecka i fjällen och lycka till i skidskolan

Telis: Hoppas du fick lite sovmorgon i morse. 5.20 är lite tidigt..  

har rotat i min garderob u på morgonen efter något att ha på mig ikväll men fattar inte vart mina kläder är någonstans. Måste ha lagt undan en del när jag blev gravid.  Skall ju på fest ikväll så vill gärna hitta något att ha på mig.

• smint

Lappis: Härligt att det verkar bra med din pappa, hur hemskt som helst det som händer. Hur går det med era semesterplaner dit nu?

Snaily: oj vad snart det är dags att flytta nedåt, skickar en bamsekram och hoppas att dagen idag är bättre än igår.

Nenne: Hoppas ni har en fin dag i storstan, och att du fick lite fredagsmys igår  

Tog mig tid idag att ringa min gamla farmor och hon blev så glad. Måste göra det oftare.

• viktualia

Snorkis - absolut en bra plan!

Smint - det där med undanstuvade kläder är fascinerande.. jag hittar små gömmor ibland och undrar hur jag tänkte när jag gömde olika klädhögar... inte bara bra att ha ett stort hus med många förvaringsutrymmen....

Ego - har suttit ute i solen och fikat med maken, medan Trollet sov! En hel timme i strålande vårsol! Njutning!!

• sweetstreet
    Telis skrev 2011-03-11 22:37:50 följande:
    snaily, jag vet precis hur det känns! Televinken sov aldrig mer än 3 x 30 minuter när han var liten och jag har också stått och vagnat och gråtit av frustration och trötthet mer än en gång kan jag säga. Men om det är till någon tröst så har det ändrat sig, nu sover han ofta en timme på förmiddagen, ibland till och med längre än så, och en halvtimme på eftermiddagen. Stoooooooor kram!
    Oj har inte hunnit in på läänge.
    Men såg detta nu.
    verkar som om Snaily har lite "problem" med icke-sovande bebis.
    Skickar kramar till dig vännen!!  

Vår lilla tjej var likadan. Hon sov väldigt lite som bebis. Jag funderade alltid på det som andra sa att "du kan sova när bebisen sover" eller "Du kan ju göra allt du vill... när bebisen sover". Men om hon INTE sover då?!?!? När ska man göra allt det där andra. Som att typ äta, eller duscha eller gå på toa... Eller sova ikapp för den delen...
    Jag tyckte det var jobbigt. Har du försökt att "linda"? Det hjälpte iallafall lite för vår del. Fast mest på nätterna...

Vår tjej sover fortfarande lite. Inte alls som många av hennes jämnåriga vänner vilket fortfarande kan känas lite "jobbigt" ibland.  Å andra sidan så är det ju en bra egenskap att ha som vuxen antar jag. Att man inte behöver så mycket sömn. Önskar att jag hade den själv!

Kram igen Snaily!!!!  
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!