• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

AM, ryggsäckar så tipsar jag också om Little life som gör de där ryggsäckarna i form av djur som nämndes www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx&image=3 Jag tror att de är ganska lagom stora. Sen tycker jag inte att de är så snygga men Hektor kanske gillar dem?

Denna varianten finns ju också www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx

Det ska ju som sagt inte vara en för stor väska med tanke på att Hektor ska kunna bära den! Ru har en Minikånken (men det är ju i princip obligatoriskt för vår del ) men den är ju värdelös att bära för barnet självt. Vi använder den mest som skötväska. Tror det blir en Little life för vår del när det är aktuellt att han ska bära själv!

• kängu

Snigeln, redan om en vecka Jag har ett paket som ligger här hemma till Yngla och väntar på att jag ska få tummen ur arslet och skicka det, bäst att jag snabbar mig på innan ny byter adress!!!

• kängu

Fru E, var det en Marmotjacka du köpte? *glömsk*

• Fru E

Kängu-japp,väninnan satt uppe till mitt i natten för att kunna klicka hem den när deras rea startade, hon är lätt avundsjuk eftersom det var halva priset på jackan

• kängu

Aha, då var det ett bra köp! Jag har ett gäng Marmotkläder och har varit supernöjd med allihopa faktiskt!

• Fru E

Nenne-jag som trodde ni norrlänningar var sävliga

• Snorkfröken77

Åh lill-kånken är ju SÅ söt! Jag låtsas inte höra att den är opraktisk *håller för öronen*

Alltså, mina väskor får inte alls den uppmärksamhet de förtjänar! De upptar en hylla längs med långväggen i klädkammren och den är smetfull nu, tror inte jag ska ge mig på att utöka det ytrummet då tror jag det finns risk för gliringar från maken. Men jag blir ju lite nervös att de ska mosa varandra så det ska bli några fula veck på väskorna *bekymrad* Borde för övrigt ta tag i dem och ordna upp dem bättre. Har några väskor som jag inte smörjt och fotat än (ja, jag är helt lost, jag är väskberoende och behandlar dem som bebisar) Jag hade någon liten dröm ett tag om ett inglasat skåp för väskorna med han jag lever med tyckte inte det var en bra idé...

Lappis - Stort grattis till nya jobbet! Hörde jag en champagnekork smälla då borta i hufvudstaden? Och vad skönt att din pappa är ok! Så himla otäckt med jordbävning och tsunami.

Snaily - Trist med under-isen dag Usch jag ser verkligen framför mig hur du stod uti blåsten och grät, lilla gumman! *kramar om*

Nenne - lol, 2 min är duktigt gjort!

Muggles - Härligt med en vecka kvar! Förstår semesterkänslan! Själv har jag slitit mitt hår senaste veckan för att försöka klura ut hur många semesterdagar jag resp. maken har så vi kan vara hemma länge tillsammans i sommar, det är ju helt sanlöst. Nu tror jag att jag börjar få ordning på det iaf...Planen är 8-10 v beroende på hur det blir med allt, 9 v om det blir som jag vill...Hur länge planerar ni vara hemma ihop?

Apropå lockar så har jag ju blivit galet lockig sen jag blev gravid med S, folk tror att jag står och lockar mig med locktång eller har permanentat mig och vill inte riktigt tro på när jag säger att det är naturligt...Skumt att håret kan ändra sig så...

Sen måste jag ju även om jag är sen kommentera mineralsminksdiskussionen eftersom jag använt det i många år och testat många märken. ID är faktiskt den dåligaste foundation jag testat, det de är bra på är rouge och ögonskuggor enligt mitt tycke. Jane Iredale (www.janeiredale.com) får man absolut finast finish av, av de jag testat, det är liksom RR för mineralsmink, dyrt, men går att hitta till ok pris på e-bay. Det ser otroligt naturligt ut till skillnad mot andra mineralfoundations där ansiktet lätt kan se intetsägande ut. De är också väldigt bra på rouge. Glominerals( www.gloprofessional.com) har också en bra pressad foundation för de som inte orkar borsta och hålla på, med den behöver man dessutom ingen concealer då den tar rubbet! Den heter pressed mineral base och går även att hitta på e-bay, men finns att köpa i sverige på bla accesoara. Sedan finns ju det ypperliga budgetmärket everydayminerals (www.everydayminerals.com) som har väldigt bra foundations och fantastiskt bra concealers (rår på de mörkaste ringarna runt ögonen eller de rödaste finnarna) däremot gillar jag inte deras ögonskuggor, de motsvarar sällan mina förväntningar. Sorry för lång utläggning Kyss

• viktualia

Trollet har en minikånken! sööööt!

Ego - har läst ikapp men hann glömma.. hm... KRAM på er i alla fall!

Och fredagsskååååååål!

• start september

Minikånken även här! Den är så fantastiskt söt och hon älskar den. Den används mest  till matsäck när det är utflykt på dagis och tungt lastad så jag tycker det är ok so far. När det behövs något större blir det ergonomiskt fokus.

Mineralsmink - jag har ID sedan drygt fem år och är jättenöjd med allt utom pris och concealer.   Alla problem med huden jag hade är borta. Tänkte testa annan foundation dock än ID nu, kanske kan det bli ännu bättre. Ska kolla Jane Iredale, men funderade på att prova http://www.tikei.se/, som verkar vara ett svenskt märke. Någon som känner till?

Ska ta fram mammakläderna i helgen, hoppas¨något passar av det gamla. Magen är galet stor i vissa vinklar.

Förresten, Izzie kom väl aldrig tillbaka och skrev hur det var med henne?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!