• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Fy vad jag är lat idag, känner mig som man brukar inför semestern, motivationen på jobb - NOT.

• muggles

motivationen på topp - NOT. ...skulle det ha stått. Min hjärna verkar ha gått ner i stand-by mode redan.

• fru AM

Själv tycker jag att polenta passar bra till brunch men det är jag kanske ensam om ... Mumsiga kycklingben körda i ugnen med goda kryddor, "hemhgjord" gräddvaniljyoghurt med fruktsallad, halva fina tomater snabbt körda i ugnen med olivolja, havssalt, valfri örtkrydda på, goda lammkorvar, och naturligtvis: vita bönor i hemlagad lite stark tomatsås.

• fru AM

Jag var på Järnet i Gamla Stan och åt lunch och de hade LCHF-rätt på menyn! Rimmad, bräckt oxbringa med sallad och pepparrotscreme. Mums.

• fru AM

Dagens i-landsproblem i casa AM: Hektor måste ha en ryggsäck. Problemet är att ungen har såna starka åsikter (som han inte kan konkretisera med hjälp av tal) om hur hans ägodelar och klädesplagg ska se ut ... En snordyr vintermössa (öronlappar, fuskpäls, superkvalitet) har fått kasseras, hans nya mockasiner totaldissades ... JAg vågar helt enkelt inte köpa en ryggsäck åt honom om han inte är medoch väljer. Så små ryggsäckar som han behöver finns ju oftast med ett barnsligt tryck på (t ex Cars elelr Hello Kitty) - tror inte det kommer falla Hektor på läppen ... Eventuellt får det bli en mini-Kånken - fast det är inte säkert det heller. Ojoj, vojne, vojne

• Lapinette

Det blir en quiche, croissanter, ostar (fick tag i den där underbara italienska färskost på Vasastans ost), det underbara brödet från Bakery & Spice, smoothies, skagenröra, skinka, marmelader, juice och så en liten sallad med olika små tomater. Och så glömde ni  något - CHAMPAGNE! Måste ju firas att brorsan har skrivit kontrakt och ska flytta till Vasastan.

• Lapinette

mugglan - vad då motivation?! Har haft supersvårt att jobba hela veckan och inte är det bättre idag. Träffa dessutom på min mammalediga kompis. Hon gick där i vårsolen och njöt med sin lilla kille på 3 månader. Han var bedårande söt!

• Liten med Mindre

AM - de hade jättesöta ryggsäckar på Naturkompaniet tyckte jag. Formade som insekter. Fast det kanske inte herren gillar?
    Mindre fick en Everest från Stadium.

Ta med honom på en kungsgatanpromenad så finns ju alternativen där.

Mugglan - kanske för lite fett i lunchen? (eller var det därav light-namnet?) Jag var grymt chokladsugen med lilleman. Helst såna där dyra halvfina chokladpraliner som säljs som självplock i välsorterade godisaffärer. Huh vad dyrt det blev.

• fru AM

Tack, Liten! JAg ska visa honom så får han säga (typ) vad han tycker!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!