• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-11 17:48:10 följande:
    Snaily – vadå, vill ni ha längre tid på er?
    Öh, snigel var namnet!
  • Fru E

AM-du har fått många bra tips på ryggsäckar redan men jag köpte everest lilla ryggsäck till brorsbarnen och de blev en hit!

Mugglan-jobba kan du göra livet ut bättre att ta hand om dig och ada&beda

Tack för råden av jackan, den är nu köpt och matchad med handskar. Är inte van att ha en slimmad vinterjacka så blir en vanesak

• snaily

Provade just nån hemmasnickrad variant av babymassage. Läst att bebisar blir lugna av det och vissa kan till och med somna, Yngla har inte läst den boken! Hon blir alltid lika speedad av att ligga på skötbordet och kolla på sin fiskmobil. Konstaterade i alla fall att hon verkligen brås på sin far, hon är lika deffad som han, det är ju bara muskler på den lilla kroppen!

• Fru E

Håller med dig  snigeln även om det nu var länge sedan det var onsdag och så många onsdagar hinner det inte bli innan tisdag

• snaily

Fru E
    Kul med ny jacka! Jag har för mig att jag provade en Marmotjacka när jag skulle köpa skaljacka men det blev en annan. Däremot har jag världens skönaste Marmotsovsäck, alldeles för lite använd.

• Fru E

Snaily-du får grädda till mjölken med semlor

• snaily

FruE
    Åt princesstårta både igår och i förrgår så det är nog inte fetthalten det är fel på, snarare Ynglas aptit. Eller gener. Fast fel och fel förresten, hon är ju inte undernärd och följer sin kurva så hon ska väl se ut så helt enkelt. Kanske kommer några små valkar när hon blir lite äldre.

• Fru E

Snaily-jag hade inte valt jackan om jag köpt den själv, eller märket eftersom jag inte är så insatt i friluftskläder, men tror att den blir kanon! En jacka man kan känna sig snygg i även om den är varm till skillnad från många andra vinter jackor

När är det ni flyttar nu igen

• snaily

FruE
    VI åker ner redan om en vecka men får inte med oss så mycket grejer då utan det blir ett stort flyttlass i påskhelgen och sen antagligen minst ett lass till.

• nennesjuttioåtta

2 minuter då hinner man ju t o m komma flera gånger.

Fru E – tror det är ett bra köp!  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!