• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

BS - åker ni tidigt? Vi ska upp till Romme (med buss) så jag kanske ska vinka när ni passerar oss?

• muggles

Min frisör gjorde jättetjusiga lockar på mig med plattång men jag skulle aldrig lyckas själv, det kräver nog lite handlag.

• muggles

En vecka kvar att jobba! Känns faktiskt skönt.

• Lapinette

Ingen som provat "fakelockar"? Jag har bruna lockar gjorda av japansk träd som jag använde när jag tävlingsdansade men även ett par gånger när jag satt upp håret (själv) vid bröllop eller något festligare nyår. De ser äkta ut och är så lätta att fördela sätta över en knut. Fast visst detta hjälper ju bara till om man sätter upp håret, vill man ha böljande lockar så funkar det inte.

Själv har jag ju självfall så just nu efter att ha tvättat håret och ej fönat, ej borstatär det jättelockigt. Är det kallt blir håret "rakt" är det fuktigt ... tänker mig Hong kong då jag såg ut som en av medlemmarna i Jackson Five ... så blir det olidligt lockigt. Har för länge sedan gett upp fighten med mitt hår. Det är som det här, har sitt dagshumör och jag gör verkligen nada för att försöka ändra det för jag vinner ändå inte matchen.

• Lapinette

mugglan - gud vad skönt (en vecka kvar) eller har du jobbångest?

Maken sover än ... usch vill få det där jäkla kontraktet överstökat. Skulle vilja säga upp mig på måndag. Är så dålig på att gå omkring och låtsas som ingenting.

• fru AM

Liten: är det möjligen denna du köpt: http://www.netonnet.se/art/personvard/harvard/plattang/obhnordica-batstraightcurlnanopro/141302.4774/

Lappis: då är jag glad att din pappa förmodligen är utom fara. Hoppas också att er resa inte är hotad! Spännande med ev ny lägenhet! Vill ni sen ha tips på hantverkare så har jag lite såna favoriter (kompetensmässigt alltså)

BS: förstår din bävan inför bilresa  det är ju tyvärr något man bara måste genomlida. Innan barnen - elelr snarare innan barn nr 2 & 3 (gaphalsarna) så älskade jag att åka bil. Kanske får jag återuppleva njutningen i det om fem-tio år eller så ...

• Lapinette

AM - om vi mot all förmodan (för jag tror den kommer att gå iväg i pris) skulle köpa så behöver vi alla tips vi kan få gällande hantverkare. Vill inte råka ut för sådana klåpare som vi hade till vårt vardagsrum igen. Däremot badrumskillen vi hade var GULD! Hoppas bara han har tid att göra badrum och kök. Tyvärr är de bra också jäkligt uppbokade.

• fru AM

Lappis: mitt favorittips på hantverkare är målare och golvläggare/slipare ... Gillade även vår badrumsfirma men om du redan har en du gillar så är det bra att vara trogen.

• Lapinette

Har du även sådan som sänker tak, sätter upp spots, höjer fönsterbrädor? Typ mer hantverkare än bara målare.

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-03-11 11:01:34 följande:
    Har du även sådan som sänker tak, sätter upp spots, höjer fönsterbrädor? Typ mer hantverkare än bara målare.
    Alltså egentligen snickare - nej inte på rak arm ...
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!