• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

AM - Pop har ju små enfärgade ryggsäckar.

Sen finns samsonite för småttingar, den här t ex:
    http://www.samsonite.se/funny-face-coin-holder/product-en.htm?or=8973594427 

Conny har en pick & pack med grävskopor (såklart):
    http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=7129&grp=347315

Lundbergs väskor har båda dessa märken plus kånken, men då måste ni ge er ut i förorten. Finns ju säkerligen i butiker i innerstan också...
    http://www.lhvbutiker.se/sv/butiker/?areaid=14

lappis - Får jag också komma?

• fru AM

TAck för tipsen, Koko: Jag gillade framför allt pick & pack

• fru AM

Fast jag undrar om de inte är för stora ...

• _koko_

AM - Conny är ju rätt förutsägbar, så att han skulle gilla grävskopsväskan var ju ingen överraskning. Hade jag valt helt efter mitt huvud hade det blivit kånken (en lila såklart, hahaha), men nu var det ju han som skulle ha den. Lillebror fick ta över pop-ryggsäcken, som jag när jag köpte den tyckte var jättesöt, nu tycker jag den är rätt tråkig... Men det är minsta sorten, så han behöver en större snart han med. Då får det väl bli något roligare.

• BrudSommar2006

Lapinette, det vore bra om vi kom iväg tidigt, jättetidigt vore det allra bästa men lustigt nog blir det sällan så för oss... Ska ni upp över dagen?

Vad har era barn sina ryggsäckar till? Iris har en, hittills oanvänd, som kommit med någon prenumeration. Men den är fin, en Nalle Puh, i och för sig är den inte helt oanvänd för ett par gånger har hon haft den till dagis, tom.

• BrudSommar2006

AM, Hello Kitty är kanske just vad Hektor behöver?

• Liten med Mindre

Bs - Mindre skulle ha ryggsäck med till skogsutflykterna med dagmamman.

• smint

AM: Vi har fjällräven som jag tycker är så söt och fin. Men tydligen är den ingen bra utflyktsryggsäck då banden är så smala. Så satsa på en ryggsäck med lite bredare band om han skall ha den på förskolan.

önskar en trevlig helg, hoppas hinna in lite ikväll/imorgon. Men när man är hemma med båda så finns ingen tid alls.. Sedan har lille H sådana gaser i magen närhan får lactulos så det är mkt bärande..

• Lapinette

BS - japp, drar med buss upp kl 07.00 (fast det kanske jag skrev tidigare?). Sen hem så jag tror vi "landar" i Stockholm kring 19-tiden. Sen bara hem och döööö!!!

Nu verkar den här kontraktshistorien vara över. Jag fick inte igenom min sista punkt men likväl allt annat. Jag ringde tillslut upp honom, var trött på mailkonversation och han blev uppriktigt riktigt glad. Känns bra just nu .. troligen inte lika bra när jag behöver släppa bomben hos min chef men först är det heeeelllggg!!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!