• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Nu vaknar hon och tur är väl det så maken kan gå och handla innan affären stänger. (Jo, här i obygden stänger de kl 18.)

På tal om skott i råttor är det ännu en grej som stressar mig med att hon aldrig kan sova själv, att jag och maken får absolut NOLL egentid, vi hinner ju inte ens kramas lite. Sånt där annat tror jag vi glömt hur man gör, om vi nu någonsin får chansen att prova igen.

• nennesjuttioåtta

Snaily – ja, så klart, det ska vara en där, my bad! Det löste sig med penicillinet också för han vaknade! Maken ska se Klungan (lucky bastard ) och jag ska hänga med hans kompis, som har min klungan-biljett, flickvän. Kan bli kul! (hon är inte helt okänd – jag försöker bara vara dramatisk här)

Vad tråkigt med en under-isen dag!

• snaily

Nenne
    Å, Klungan, avis! Hoppas du och flickvännen får trevligt! (Det där lät lite konstigt )
    Går det bra att få i Pricken penicillinet förresten?

• nennesjuttioåtta

snaily – snart kan hon underhålla sig själv och tycka allt skräp man kan hitta på ett golv är kul, håll ut! Ni får gruppkramas! Spoona framför spisen! Skicka fina sms... 

• snaily

Nenne
    Just nu har jag faktiskt slängt ner henne på golvet (nåja, lagt ner) där hon ligger på mage och tränar nacken och överkroppen, hon är riktigt stark för att vara så liten.
    Fina sms och sånt är vi kassa på, ska bättra oss (mig)!

• nennesjuttioåtta

Ja, det går bra. Funkar som på Nancy, spruta in medicinen i kinden och håll i armar och ben. Tur det bara var 5 dagar så det är bara en dag kvar. 

• nennesjuttioåtta

Snigel – jag hade så dåligt samvete i början när han låg och sprattlade på golvet men det är ju faktiskt jättenyttigt för dem. Vänd bort henne så kan ni snuggla ifred.

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-11 17:41:27 följande:
     Vänd bort henne så kan ni snuggla ifred.
    Ja, i de två minutrarna som hon är nöjd med att ligga där då kanske.

Blöjbytesdags!
  • nennesjuttioåtta

Snaily – vadå, vill ni ha längre tid på er? Vad tror du glidmedlet är till för, heheheh

• Fru E

Hinner knappt få av kläderna på två minuter

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!