• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Liten - jag är superdålig på förändringar. Sa till min bror igår att jobb, pojkvän och lägenheter byter jag inte ofta. Han skrattade och höll med om att pojkvänner var bara bra om jag inte bytte ... ja, men de tidigare knepiga sakerna jag hållt ihop med då, frågade jag.

• Lapinette

Och angående lägenheten så är det helt galet just nu så den går säkert för en jäkla massa pengar fast den behövs renoveras etc. Fast jag tycker det finns mycket finare med högt i tak och kakelugnar som har samma utpris i området som borde dra mer folk. Det som lockar här är den låga hyran och garaget.

• fru AM

Lappis: har du sett nyheterna om Japan? Bara så att du inte missar!

• Lapinette

Snorkis - såg att du ville sälja din nya väska. Var den inte till belåtenhet? Tyvärr är jag inte ett fan av orange men hade den varit i någon annan färg så hade jag kanske hoppat på en budgivning.

• Lapinette

AM - här missas inga nyheter (när maken är hemma ... själv fastnar jag lätt i kulturdelen och läser recept istället ). Så visst, vi kollade om pappa var på Skype men det var han inte. Han har dock flyttat från Yokohama pga jordbävningsrisken upp i bergen där det inte ska vara någon fara. Hoppas bara inte det blir efterskalv för vi åker ju om en månad.

• Lapinette

Inser att vi har valt två vulkanländer att resa till under våren, först Japan sedan Island. Hur tänkte vi (jag) nu?

• BrudSommar2006

Jag har gått från att köpa hyfsat dyrt smink till hyfsat billigt till det billigaste jag kan hitta. Det händer nämligen rätt ofta att jag knappt hinner använda det innan det gått sönder. Jag har sminkväskan med mig när jag inte duschar hemma och det händer ju trots allt lite då och då, nu under skidsäsongen har det hänt oftare än vanligt eftersom mina föräldrar passat barnen och då har jag duschat där efteråt, men annars om jag åker och simmar eller vad som helst, och det slår aldrig fel, pudret spricker och pulvriseras, likadant med rouget, plasten spricker runt ögonskuggan, ja det enda som verkar klara sig ett tag är mascaran. Händer inte detta på resande fot är det Iris som får tag på det med samma resultat. Som tur är har jag ändå inget handlag för att sminka mig vackert så jag har inte märkt någon större skillnad på slutresultatet faktiskt.

Locka sig med plattång??? Själva namnet har fått mig att tro att de är till för något annat men, men.

• BrudSommar2006

Lapinette, det känns ju som att åtminstone Island har gjort sitt på vulkanfronten för ett litet tag framöver men vad vet man!

Imorgon åker vi till Sälen, ser inte fram emot en hel dag i bilen men det blir väl som när vi åker till Öland, man överlever på nåt vis.

• Lapinette

BS - ja själv har jag blivit "tillplattad" hos frissan med plattång två gånger och mina vänner, släkt och make har knappt kännt igen mig med spikrakt hår. Tycker själv jag ser mer asiatisk ut med rakt hår.

• muggles

Lappis: kör hårt bara och sätt honom på plats från början (chefen alltså)! Go girl!

Piggelin: äh skit med astma Men ändå tur att du vet hur det ska hanteras. Har du själv haft det sedan du var så liten (som bebis alltså)?

Nenne och Telis: här är en till som inte lyckas med lockar. En nyår gjorde jag enl alla konstens regler med läggningsvätska och papiljotter och hela baletten - och vad fick jag för det?!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!