• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

Liten - Har dålig koll på Smashbox, men såg att Sephora säljer dem. Allt smink är billigare i USA skulle jag våga påstå och nu med dollarpriset *dreglar*

Själv ska jag nog beställa en väska igen (jag vet, jag är hopplös) Måste passa på nu när dollarn är så låg. Om det är någon som vill köpa en oanvänd orange Ri2k-väska så inboxa mig

• Snorkfröken77

Min dröm vore att bli sövd fram till v 38 och sedan vakna upp till en fix och färdig bebis

• Telis

Lappis, det heter Am Berg.

Liten, sitter dina lockar i i FLERA dagar?! *dör lite av avundsjuka* Om jag skulle locka håret så skulle det rakna efter ca 30 minuter trots mängder hårspray.

• Lapinette

Telis - tack!

Snorkis - tyvärr har jag ångrat mig två gånger gällande jobb och än har jag inte förhandlat klart. Min blivande chef ångrar sig nog .

• Snorkfröken77

Nu är det dags för sängen!

Puss på er!

• nennesjuttioåtta

Snorkis – var förvarar du alla dina väskor?!? Vi har våra i matkällaren (det står en frys där...) på krokar på rad. Alltså, vi pratar ryggsäckar – no glam glam och folk ba woah shit så många och då har vi 7 st tror jag. Du måste ju ha en klättervägg full av fina väskor! *strösslar lite john blund sova long long time-pulver* 

Telis – ack vad många bröllop jag varit på där lockarna raknat innan vi ens kommit till kyrkan. Dä ä du och jag då.

BS – lycka till med skidskolan! Ha det fint!

• nennesjuttioåtta

BS – När åker ni till Sälen? kör försiktigt!

• nennesjuttioåtta

Lappis – haha, jag hade nog aldrig kommit på tanken att förhandla eftersom jag tror de skulle ångra sig, du är grym!

• viktualia
    Telis skrev 2011-03-10 21:41:32 följande:
    Lappis, det heter Am Berg.

Liten, sitter dina lockar i i FLERA dagar?! *dör lite av avundsjuka* Om jag skulle locka håret så skulle det rakna efter ca 30 minuter trots mängder hårspray.
    Telis... du och jag har en del likheter.... likheter på områden som övriga världen inte behöver vara avis på... gaaaaaaaaa!

SNorkis - jag får nog åka och inspektera din handväskarsenal nån gång! Blir NYFIKEN!!
  • Lapinette

nenne - jag är gift med en förhandlare och så är det min fd chef som har kontaktat mig, inte jag som har sökt jobbet.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!