• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles
    Lapinette skrev 2011-03-10 13:20:24 följande:
    Ha, ha .. mina statusuppdatering handar nästan enbart om vindrickande! Läser man där är jag värsta fyllot!
    Verkligen? Det har jag inte alls tänkt på...
  • Fru E

AM-bredare kroppar vet jag inte om jag passar in på iofs har jag bredare höfter än väninnan eftersom hon är rak i formen men i övrigt är vi rätt lika, ja förutom hennes mjölkmagasin som hade svårt att få rum i jackan
    Nä skämt åsido satt den klockrent på mig och jag kan ha en extra tröja/jacka under med om det behövs, på väninnan satt den trångt över midjan/brösten. Hon chansade och köpte XS eftersom S inte fanns kvar, XS brukar kunna fungera för oss båda. Funderade lite över armlängden men är van vid min gamla jacka som är lite väl lång.
    Kanske skulle slå till då!

• fru AM

Vi gjorde ett gott fördrinksrecept för ett tag sedan: en bit brie (bitens storlek anpassad efter mängden gäster) överhällt med en nötkaramell som fick stelna till söt krunchighet ovanpå det salta och lena ... Ah!

• Ore

Mugglan: Visst håller man sig gärna till positiva grejer, eller sådant som är negativt men som är 'accepterat'. Fast min svägerska skulle faktiskt (och har!) skrivit att hon bråkat med sin man... Jag skulle nog inte gjort det, dock Håller mitt facebookande på en annan nivå. Och har även bara lagt till de från jobbet som jag är ganska förtrogen med, dvs väldigt selektivt.

Apropå kort förresten, spana in dessa om ni inte har något bättre för er. Särskilt nummer 5, samt 67-69...

http://www.ateljeanund.se/galleri/barn/foton.php

• fru AM
    Ore skrev 2011-03-10 13:41:16 följande:

Mugglan: Visst håller man sig gärna till positiva grejer, eller sådant som är negativt men som är 'accepterat'. Fast min svägerska skulle faktiskt (och har!) skrivit att hon bråkat med sin man... Jag skulle nog inte gjort det, dock Håller mitt facebookande på en annan nivå. Och har även bara lagt till de från jobbet som jag är ganska förtrogen med, dvs väldigt selektivt.

Apropå kort förresten, spana in dessa om ni inte har något bättre för er. Särskilt nummer 5, samt 67-69...

www.ateljeanund.se/galleri/barn/foton.php

VIlken SÖTIS!!!
  • Fru E

Lappis-ja den där Marmoten vill jag nog inte köpa

• Ore

Am !!!

(Japp, jag är en sucker för komplimanger till lillkillen...!)

• fru AM
    Ore skrev 2011-03-10 13:50:56 följande:
    (Japp, jag är en sucker för komplimanger till lillkillen...!)
    Det är ju alla föräldrar! Men jag har några FB-kompisar som BARA publicerar bilder på barnen och aldrig något annat.
  • muggles
    Telis skrev 2011-03-10 13:29:41 följande:
    muggles, ååå credd till din man! Jag skulle aldrig orka ta varannan natt när jag jobbar.
    Men det ska han ju inte. Han ska ju vara hemma?
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!