• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Det måste vara något fel på mig! Jag tänder inte på hantverkare!
    Har precis haft ett möte med två stycken i lediga lokalen som ska målas osv  Det hade ju varit betydligt roligare i min "situation" att gå i gång på den typen av killar. Men nej.

• fru AM
    Ore skrev 2011-03-10 11:43:55 följande:

Jag har hittills inte checkat in någonstans, tycker det räcker bra med statusuppdateringar. Även om de inte blir så ofta. Försöker blanda litet, ibland blir det sånt som jag betraktar som trivialt, men livet är sånt ibland, tänker jag. Men jag skulle aldrig orkat uppdatera flera gånger om dagen med trivialiteter, gillar dock att man kan hänga med i sina vänners liv hyfsat bra bara genom att skumma igenom statusuppdateringar

Bra inställning, tycker jag!
    JAg uppdaterar nog ganska ofta men det beror nog på att jag använder FB som lite av mitt fikarum eftersom jag inte har några IRL arbetskompisar - lite den funktionen har Tråden också. Är det någon som stör sig på mängden uppdateringar från mig så finns ju som jsagt möjligheten att klicka bort synligheten.

• smint

Härligt att ni hade en mysig kväll igår, låter hur gott som helst

Lilla T är hemma idag också, inatt kom värsta hesheten i hennes hals och hon hostade och hade sig, så det blir hemma resten av veckan..  Men gud vad hon sliter på tålamodet.. Nu ligger hon och vilar framför spöket laban så nu är det lugnt en stund.

Snorkis: Förstår verkligen din oro efter det ni gått igenom, hoppas det lättar lite. Kram

Muggles: Usch den där filmen lät inget vidare, läste lite om den men uppfattade inte att den skulle vara läskig.. Tack för varningen.

Är det någon som tränar på world class?  Försöker hitta deras prislista någonstans men man måste tydligen prata med dom å stället eller boka tid för det.. vill bara få en liten hum om vad det kostar..

Använder inte check in functionen på FB, kan var kul ibland kanske men orkar sällan läsa vart folk är någonstans.

• Ore

Dina inlägg är ju skojiga!

Mindre skoj med de vänner som VARJE dag skriver vad de har ätit till middag. Samt att "nu är det dags att sova" eller liknande. Också VARJE dag. Inte så kul i längden...  Ofta också väldigt 'torrt' skrivet på något sätt. Absolut inte som du skriver, alltså...

Förresten, kan du tänka dig att hantverkarkillarna vore snygga i någon annan form av klädsel, och du skulle gå igång på dem då? Jag är inte heller svag för hantverkare som grupp, tycker t.ex. att maken är snyggare och sexigare i sina vanliga kläder än i snickarbyxor Men det hindrar ju inte att vissa hantverkare kan vara jäkligt snygga ändå.

Snygga, vältränade hantverkare i bar överkropp är väl dock nästan omöjligt att INTE gå igång på? Fast snygga brandmän med bar överkropp skulle jag nog gå igång ÄNNU mer på...

• Telis

Tusen tack för en supertrevlig kväll igår!

AM, vilken av dom var det som smakade stall? Var det getosten med aska på så minns jag inte, men brien var en Brie de Meaux och den orangea en Munster. Färskosten (den vita) var ju himla god men den smakade nog inte stall och den har jag glömt vad den hette iallafall trots att jag frågade två gånger.

muggles, jag menade inte att du inte skulle få sova pga av pumpande, bara att det var pumpningen som var mitt problem. Det, plus att jag hade så jädrans svårt att somna om när jag hade blivit väckt. Men det berodde inte heller på såret. Kejsarsnittssåret var verkligen ett av dom minsta bekymrena tycker jag. Hur länge kommer din man att vara hemma? Så länge man är två som kan dela 50/50 på nätterna är det ju helt klart lättare.

• muggles

AM: men i dina inlägg är det dels humor och dels variation! Och jag menade nog uppsvullen fast jag skrev uppfläkt... Men håll med om att det är rätt ointressant att ngn är på Maxi? Jag tror att det jag stör mig på är att de här personerna tror att ngn är så intresserad av deras liv att minsta lilla grej - som att ha veckohandlat - är intressant?

Suck ja vissa skriver ju bara om hur sjuka de el deras barn är hela tiden. Och härom dagen hade man kunnat kolla på FB istället för ut genom fönstret för att få veta att det snöade igen

Sedan tycker jag det är lite svårt själv också att skriva ngt vettigt. För man vill ju inte skriva tråkigheter utan det blir bara ytligt och "roligt". Ingen skulle ju skriva "jaha, så har man bråkat med maken då igen" som statusuppdatering el hur? Jag kan störa mig på den här ytligheten samtidigt som jag själv deltar i den.

• muggles

Telis: han får 20 pappadagar ist f 10 och det räcker ju 4 veckor. Sedan tänkte vi vara hemma båda två kanske ngn månad till (beror på hur allt flyter iofs), så det är ganska stor chans att det då är semestertider och i så fall är han hemma tills efter semestern. Vår plan är väl att köra som Tinga - varannan natt. Det ska nog inte bli så farligt. Känner mig betydligt mer positiv nu när jag fått sovmorgon och ta ikapp lite. Det är det här att vakna 2 ggr/natt plus de gånger jag behöver vända mig pga bäckenont varje natt, det börjar tära på mig. Har ju inte sovit en hel natt på nästan ett halvår nu...

• Fru E

Någon som har erfarenhet av märket Marmot fick erbjudande av en tjejkompis att köpa en skaljacka hon nyss beställt eftersom den var för liten för henne. Hon köpte den på Addnatures rea som var i dagarna så den är helt ny, vind och vattentät som går att ha både till jobbet och i naturen. Reapriset är riktigt bra och lovade att bestämma mig nu i eftermiddag men velig som jag är

Tror att det är den här
    marmot.com/products/wms_metro_coat

• Lapinette

Ha, ha .. mina statusuppdatering handar nästan enbart om vindrickande! Läser man där är jag värsta fyllot!

• fru AM

Jag tycker det är väldigt intressant med FB ... Dels att alla verkar ha olika användingsområden för FB i sitt liv. T ex jag har det som fikarum, andra är mest intresserade av att manifestera sitt oerhört framgångsrika liv, ytterligare andra bara publicerar sina träningsresultat, eller gnäller över sjuka barn som sagt. Sedan finns det ett gäng som endast och enbart publicerar bilder på sina barn och vill ha jubelrop. Dels är det intressant hu FB fungerar som identitetsskapare - hur man, mer eller mindre medvetet/omedvetet, skapar bilden av sin person inför alla på sin vänlista.
    Som medie- & kommunikationsvetare i kombo med etnolog (som jag ibland titulerar mig) så är detta Mumma! Dessutom är det ju någon form av dokusåpa även om VÅR doku-såpa här i tråden är betydligt mer intressant eftersom folk HÄR är mer ärliga och öppna.

Telis: Det kanske var brien då ... Den opastöriserade? Hette den Brie de Meaux? Så jäkla god! Och den där tryffelbrien skulle jag vilja smaka på som ostbit utan att ha den i en gräddsås (även om det är gudomligt gott det också)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!