• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

Tack för allt stöd om mina hjärnspöken, känns tugnt att känna så här redan, trodde det skulle blir så framåt v 30. Men det är väl som Blomman så klokt skrev bara att försöka ta en dag i taget. Varje dag som jag känner araben och tror att hoan lever känns som en seger och ett litet men nog så viktigt steg fram till målet.

Maken fick iaf känna araben sparka i tisdags, det var riktigt fint. Vi är båda mycket mer känslosamma den här gången och försöker hålla distansen men misslyckas ganska duktigt, vilket nog är bra...

• nennesjuttioåtta

Angående hantverkare: Jag går inte igång på alla hantverkare. Jag gillar byxorna. De brukar sitta så sexigt över baken. Men helst ska det vara arbetarbyxor med reflexer på. De ska inte prata, bara borra och hamra . Bästa utsikten är om de står uppe på en stege och skruvar i en glödlampa (till exempel, variationerna är många). Och gärna ha hjälm. Vit t-shirt är en önskan men inget krav, om detta inte finnes bör mannen vara i bar överkropp och man ska inte kunna tro att han är a) gravid eller b) har polotröja i fuskpäls. Övriga kläder, t ex collegetröja med firmatryck går fetbort. 

Fan, jag hör inte vad jag tänker för maken målar taket med färgspruta. Och Pricken sover i detta oväsen! 

• Liten med Mindre

Snorkis - tack. Hittade att det nog finns i en affär i det jag tror är stadens shoppingcentrum. Jag använder redan id, brukar handla från essentialdayspa. Men det skulle vara kul att fråga någon o känna lite på färger i ögonskugga. Tycker det är så rörigt o dyrt att handla på Åhléns.

har du någon sida som kan tipsa om smashboxborst-försäljare med? Eller är det inte billigare i USA?

• nennesjuttioåtta

Snorkis – vad mysigt att ni båda kan känna araben nu! PB skrev så klokt så jag nickar bara instämmande. 

• nennesjuttioåtta

Liten – jag hoppas hemnet rycker upp sig snart, det är nog en liten inkörningsperiod nu bara. Hoppas jag, annars är de nog snart rökta. Bovision.se?

• Liten med Mindre

Tack för alla grattis till lilleman. Han hostar o snarkar om vartannat.

Snorkis igen - barn finns för att göra oss känslosamma. Endera älskar man dem, är förbannad på dem, oroar sig för dem, saknar dem, är trött på dem - eller allt på en gång. Ni är bara normala och kommer nog få svårt att låta bli att engagera er - hur skönt det än vore att "glömma" några veckor till.

Men kom hit o bubbla ur dig så kanske det lättar lite i alla fall.

• Snorkfröken77

Piggelin - Grattis än en gång och vad tjusig du var, jag tänkte på Helen Sjöholm när jag såg dig, så där svalt elegant och vacker!

Ore - Jag blir stolt som en tupp när någon säger att mina katter är fina så jag förstår precis att du blir stolt när någon säger något fint om din son! Och sonen och korten var jättefina

Nenne - Grattis till en mobil Prick!

Lappis - Kul med nya jobbet! Det är alltid läskigt att byta, men jag tror det är sällan man ångrar sig!

Liten igen - Grattis till Minst 1-årsdag Klart han ville ha choklamuffin! Jag förstår honom precis

EA - TVÅ glassbåtar! Oj! Det måste vara lite nervöst? Om både fäster får vi vår tredje tvillinggraviditet! Spännade! Håller alla tummar och tår för dig. {#emotions_dlg.flower}

Frullan - Usch vad eländigt med din pappa, hoppas allt går bra. Enligt min erfarenhet kommer ofta tråkigheterna klumpvis, hoppas verkligen det bara är falskt alarm!

Hattis - Härligt med en fin Keps!

AM - Du frågade mig för en tid sen om bra site för väskshopping. Den här är trevlig, massor med olika märken så kan man sortera på material, storlek och färg Varning dock, man kan bli sittande i timmar.... www.yoox.com

• Liten med Mindre

nenne- jag fick precis fylla i en enkät om vad jag tyckte om deras sida. försökte vara konkret...

Ska nog dra mig mot duschen o sängen. Bädda ner en elak ägglossning o hoppas det blir bättre imorgon. (Fast den gav ett härligt hormonrus första onsdagen denna vecka, innan den blev så ilsken.)

Trevlig kväll alla nattsuddare.

• BrudSommar2006

Liten, grattis till Lilleman, så klart han gillar muffins!

Piggelin, är det förkylningsastma som har chans att växa bort eller kan ni räkna med att han kommer att dras med det nu?

Imorgon ska katterna till ett ställe och kaninen till ett annat och sedan ska vi försöka hinna packa också, får se hur vi får ihop det, allt beror på hur sjuka eller friska barnen visar sig vara gissar jag.

• Liten med Mindre

Trevlig resa BS. Det blir nog kanoners ska du se, skidåkning o allt!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!