• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Ore: han har jättefina ögon men det vet du att jag tycker!

Jag tror hjärtljuden beror väldigt mkt på vad de sysslar med för tillfället. Man hör ju att frekvensen ändras om de tex bökar runt, och sparkar och har sig.

• Lapinette
    muggles skrev 2011-03-10 14:31:37 följande:
    AM: faktiskt inte, Beda är den fd recipienten.  Klart du inte minns - hade inte jag heller gjort. (Jag minns ju inte ens att checka ut från parkeringen )
  • Ore

Mugglan: (Och jag minns mycket väl att du tycker han har fina ögon )

Jag är nästan fascinerad över hur väldigt glad jag blir när någon säger positiva saker om lillkillen... På dagis säger de att han är så glad och snäll, och jag blir rent ut sagt löjligt glad över att höra det

Nej, nu får nog min "rast" anses vara slut. Åter till arbetet, ska förbi anläggningen och sedan på möte om en kvart. Årets löneförhandlingar påbörjas snart, och eftersom det är helt värdelöst att förhandla själv (särskilt med min chef...),  och leder till absolut ingenting, så är jag med och förhandlar för hela facket. Även om det är nästan lika svårt att nå resultat där. Och jag inte i egenskap av representant för facket kan argumentera för min egen lön, heller...

• Ore

Jag blir förresten så GLAD av att läsa att du grejar med bebiskläder, och förbereder dig inför deras ankomst. Det var ju så osäkert för några månader sedan, det är ju faktiskt en JÄTTEGREJ att du/ni har kommit så här långt, och även hunnit in i v 28 och allt ser fortfarande bra ut! Så underbart härligt!!!

• muggles

Ore: ja jag vet, jag tänker samma sak! Tänk att vi haft sådan tur - jag tror jag tänker det minste en gång varje dag. Maken och jag tickar av vecka för vecka, efter varje kontroll "puh, en vecka till" (ja det vet man ju inte men...). Det känns jätteroligt att få boa lite för nu borde de klara sig även om de kommer imorgon. Hängde just upp de små bodiesarna i 50/56 och herregud vad små de är! Hade glömt...

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    Vill bara tacka för en hemskt trevlig kväll igår.
    Ni är verkligen super trevliga vet ni det
    Kändes otroligt bra att träffa er alla i den röra som är just nu i min tillvaro!

Enromt många pussar och TACK!!!!!
    tack även till övriga kanon tjejer i tråden som inte råkade vara med.
    Tack för att även NI finns!
    puss

• Lapinette

Frullan - det var jätteskoj att du kom. Hoppas det blir bra med din pappa och att det är nog med tråkigheter för dig/er. KRAM

• viktualia

Skoj att ni hade kul igår!! Och Frullan - bra att du gick dit!!

Oms- låter helt hysteriskt...som nån annan undrade, kan hon inte få hjälp med,läxläsningen.

Ego - mitt nästan förträngda förflutna har kommit ikapp mig i form av en av dem som sökt jobbet som min närmaste chef. Bläääähuuu. Ska bara komma på något pk sätt att säga det till den chef som ansvarar för rekryteringen. Minst lika illa är att ett gäng gubbar nära pension sökt, som om vi inte hade tillräckligt med ryggdunkande gubbar hos oss.*lite förtvivlad*

FB-uppdateringar - mina skulle kunna vara roligare om jag dels kunde skriva om jobbet och om jag kunde skriva när jag lämnar huset ... men bjuda in tjuvar känns ju onödigt....

• kängu

AM, tryffelbrie är mycket gott! Den har vi ofta på ostbrickan

• Piggelin1
    Ore skrev 2011-03-10 13:59:03 följande:
    Just här är jag väldigt nöjd med att fotografen gillade bilderna såpass, att de hamnar på hemsidan Även om jag inser att det kanske har mer att göra med att hon gillar kläderna han har, än hans relativa söthet gentemot andra barn. Fotografen (som har en son som är något yngre än lillkillen) frågade båda gångerna vart vi köpt kläderna
    Men Ore - varför skriver du så?! Han är ju supersöt & verkligen jättefina ögon, precis som Mugglan sa! Tror inte jag sett ngn bild på honom sen han var riktig spädis, så jag visste inte alls hur din pojke ser ut, men konstaterade nu att han ju är ursöt. Så bort med alla undanflykter om att fotografen gillade hans kläder -  därmed pasta (öh, basta)!!

Regerade förresten på ateljénamnet - känner dottern till Anund himself Lärde känna henne när vi pluggade & träffades så sent som på ett bröllop häromåret, & hörs lite på mailen då & då. Fast han kanske är panschis sen länge, så att det inte är ngn Anund längre som har atlején? Har aldrig träffat honom alltså, men minns att kompisen berättat om att hennes pappa var fotograf & hade en ateljé! Världen är liten som vanligt!

Frullan, jobbigt med din pappa
    Min pappa fick en stroke i somras, men slapp undan med blotta förskräckelsen, vilket vi är enormt tacksamma för, det kunde gått så otroligt mkt sämre än det gjorde. Superjobbigt när ens föräldrar börjar bli äldre & åker på det ena & andra.

AM - läste ditt inlägg om skidåkningen tidigare i veckan - det kunde varit jag, så otroligt på pricken kul formulerat Skriver under på varenda ord
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!