• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

mugglan - så black swan är ingen film du rekommenderar? Trodde inte den var så äcklig.

Snorkis - förstår att det är jobbigt även om jag inte ens kan föreställa mig vad du går igenom. Stor KRAM!

AM - jag har en pulsklocka men kör inte intervall med den och har absolut inte lärt mig alla finesser. Frågar maken när han dyker upp på MSN för han springer intervall och har pulsklocka.

Själv har jag fått ett nytt kontrakt och det verkar som han har gjort de ändringar jag bad om. Ska läsa det mer noggrannt när chefen inte är i närheten. Sen följer jag en budgivning (igen) på en likadan lägenhet som vår och en är upp i 5,5 msek! Helt galet.

Förresten såg igår när jag var på väg hem från ost- och vinträffen att jag missat ett samtal från min bror. Vi kommer visst att bli "grannar" snart. De har köpt en vindsvåning inte alls långt ifrån oss. Jösses, vad saker det händer just nu.

Och tack tjejer för igår!

• Lapinette

mugglan - hur kan man vara i fel tråd? Det finns väl bara en (möjligtvis två) här på BT!!!

• fru AM

Lappis: urgulligt om du kollar med din make ang klocka. Jag är så himla träningssugen! Idag blev det ingen träning med min make tyvärr, för Livia befanns varm och hänging när hon vaknade. Nu har hon i och för sig piggat på sig lite men behöver nog en dag hemma i lugn och ro. (Hon har badat, fått hårinpackning och naglarna lackade i rosa + glitter. Man får passa på när Hektor är på dagis att göra såna saker. Skönt för henne att få disponera tv:n själv lite också - och SLIPPA se Barbie och de tre musketörerna för femtielfte gången i rad. Nu är det  Madicken som rullar. )

Grattis till nytt kontrakt! Hoppas det är ok nu! 

• Lapinette

AM - hittade nya saker han försökt att smussla in . Jag ger mig inte även om det blir lite bättre för varje gång.

Madicken, vad underbart!

• muggles

Lappis: själva filmen är ju bra och hon gör verkligen sitt livs roll. Men jag tålde det inte nu Och flera andra satt med händerna för ansiktet och pustade så det var nog riktigt jobbigt en del av det.

Igår när jag var hos BM glömde jag checka ut från parkeringen Ringde p-bolaget på eftm när jag kom på det men då hade de redan stängt. Imorse när jag ringde var de på möte och kunde inte hjälpa mig. Så nu på förm så fick jag tag i dem och då kunde de checka ut mig nu, inte som igår Jag försökte verkligen stå på mig och frågade om jag kunde skaffa ett intyg från BM att jag bara var där i några timmar men det verkar svårt. Och jag vet inte ojm jag orkar bråka för några hundralappar. Men surt är det Tankspriddas förening som sagt... Dyrt att vara glömsk.

• muggles

Lappis: bra du är som en iller! *me like*

• Ore

I pulsklockeväg har jag en rätt så gammal Polarklocka, inte säker på att jag kan ställa in intervaller på den faktiskt. Men jag måste erkänna att jag aldrig provat, jag springer i regel aldrig intervaller själv, och gör jag det så kör jag inte på tid, utan sträcka istället... Typ "springa tre lyktstolpar framåt, jogga en". Eller det mest praktiska: Intervaller med ledare, så någon både ropar stopp och dessutom hejar på en att springa fortare

Men jag har en ännu äldre Casioklocka, som har bra intervallfunktioner, och inte kostade så mycket alls. Då i alla fall

Lappis: Kul att bli granne med brorsan! (Bra också för framtida barnvaktshjälp...?)

• muggles

PB: min dotter utbrast "NASSE!" när hon såg din avatar för några veckor sedan

• muggles

Alltså det här med FB och incheckningar - hur hinner man ens "checka in" på ICA Maxi??? El jag menar, att man tänker på att plocka fram telefonen och göra en FB-uppdatering på det. But why?! Jag förstår verkligen inte.

• fru AM
    muggles skrev 2011-03-10 11:07:15 följande:
    Alltså det här med FB och incheckningar - hur hinner man ens "checka in" på ICA Maxi??? El jag menar, att man tänker på att plocka fram telefonen och göra en FB-uppdatering på det. But why?! Jag förstår verkligen inte.
    Om man känner att det var ett tag sedan man skrev ngn status och verkligen inte kommer på något annat så kan "checka-in"-funktionen vara användbar. Även i kassakön på Ica MAXI eller i kön till parkeringen eller i kön till köttdisken, tex?
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!