• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

Lappis: Åh så spännande med jobbet  

Koko: jo skall försöka vila med dottern senare, men lilla H sover rätt lite idag verkar det som så att få dom synkade känns inte 100  Men men man överlever.

Snartis: Usch så sorgligt med hästen

Hoppas ni får trevligt ikväll, någon gång skall jag nog våga mig på att följa med också.

• Fossing77

Men vafasen! Jag firar ju 401 månader nu då... eller ja...borde gjort det i lördags för att vara exakt. Hi hi!

• nennesjuttioåtta

hejsan hej!
    Pricken har fått öroninflammation, men är nu vid god vigör igen. men stackaren vad han skrek och var ledsen i förrgår. HUva.

Lappis – jag försökte leta efter hur du gör lax på saltbädd men hittade det inte! Hur gör du?

Hattis – Grattis till fin keps!

Koko – *klappar medhårs*

Jösses vad det blåser!

Piggelin – har itne grattat men tänkt göra det 1594003 gånger ... *KNULLLTRUMPEEEEETEEEEER* Grattis till att nu vara fru! Låter som ni hade det underbart!!!!

Hoppas ni får en fin kväll på Winjas, ta det isigt med vinet eller filma händelsen så vi andra får ta del om vad som avhandlades runt det runda bordet.  

• nennesjuttioåtta

Och pricken kryper nästan! Han tar sig åtminstone framåt (fast mest bakåt och roterande runt). Herregud, snart äter han väl tacos också. Apropå det, han tycker verkligen mat suger älgpung. Gröt är ganska OK, välling bra (om den är ur tetra, inte ihopvispat pulver) och mammas bröstmjölk samtidigt som man krafsar och nyper henne i skinnet det allra bästa. Potatis, majs, palsternacka, morot – blaha blaha. Ska jag göra det mer avancerat, eller? Jag tänkte att det inte var någon fara men efter vägningen på akuten i förrgår så har han bara ökat några gram på 3 veckor. Inte för att han kommer tyna bort direkt, höhö, men meningen är väl att även om kurvan planas ut så ska den ju inte gå nedåt. 

• nennesjuttioåtta

men va fasen, nu har han sovit i vagnen på trappan i snart 3 timmar Jag var ut för en timme sen (har ju babywatcher) och nöp honom i näsan för att se om han levde. Fast det är ju ganska skönt för då har jag ju hunnit röja lite här (med betoning på lite eftersom jag mest surfat).  

• nennesjuttioåtta

hej smint, Kul att få ett ansikte på dig med – vad fina barn du har!  

• nennesjuttioåtta

Väntar annars på att de ska ringa från vårdcentralen för jag har nog fått svamp på mina nappar. Hur ofräscht som helst. Och kliar och fjällar och gör ont.

• Fossing77

nenne - här ålas det med Glad hon slänger fram armarna och gör sedan nån snygg larv-rörelse och tar sig nu runt hela vardagsrummet. varning varning... Skrattande

• nennesjuttioåtta

fossing – ja, larvrörelse beskriver det nog bättre, haha! Som en mätarlarv! Fast han kommer bara en liten bit, det verkar hur som helst sjukt jobbigt för han flåsar och pruttar högljutt av ansträngningen.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!