• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snartis

Så härlig morgon, bebisen är i sin vilda status igen *andas ut*

Lämnade Kicken på dagis sen blev det en akutshoppingrunda på Maxi, hans regnkläder är för små. Så shoppade nya fleecefodrade regnkläder och åkte och lämnade på dagis. Jisses vad sur en en liten kille kan bli över att mamma kommer tillbaka, skrek högt JAG VILL INTE GÅ HEM! hahaha

Mår bättre idag så tänkte ut och reka barnvagn och bilbarnstol, har både Babyproffsen och Babyland nära.

Köpte nya Kavat till Kicken som första skor sen har det mest blivit bättre begagnat. I den takten han växer så skulle vi bli panka om allt skulle vara nytt.

Ha så himla roligt ikväll och drick ett glas vin för mig med

• viktualia
    _koko_ skrev 2011-03-09 09:55:56 följande:
    AM - Grattis! Jag blev ju tvungen att räkna jag med och insåg att jag fyller 400 i sommar - tänk om jag hade missat det?!!
    och jag missade det... attans... befinner mig på 407 månader just nu...
  • Lapinette

kokosen - vi ska klappa ömt på dig ikväll! En fråga vilka kommer ikväll?

Och jag har fått svar på alla synpunkter jag hade i kontraktet så nu känns det bättre . Två små petitesser kvar och sen kan jag säga upp mig *GULP*.

AM - grattis till 500 månader! Jösses, har du koll på sånt.

Annars måste jag erkänna att jag är superdålig på att läsa ikapp. Har inte hunnit det alls på sistone så jag dyker bara upp här som gubben i lådan och kommer med korta små inlägg (som vanligt m a o). KRAM till alla behövande.

• _koko_

Sötisar.

Lappis - Du, jag, AM, telis, fruLlan och liten!

snartis - Puuuuh!!!

AM - Det är en del av sjukdomsbilden (den där diagnosen som jag inte har fått), lite tourettig sådär.

• _koko_

lappis - Härligt att kontraktet löser sig! Lite champagne ikväll kanske??

• fru AM

Men Lappis vad spännande!! Då får vi fira även det ikväll!

• Lapinette

Ha, ha .. allt som går att fira ska firas! Dock tål jag nada just nu .. blir yr i bollen efter ett glas. Skoj att frullisen och liten också kommer.

• fru AM

Vi ska ju även fira att Frullis & liten kommer så du får räkna med att bli riktigt snurrig!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!