• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Hattis

Ang barnkläder och bilbarnstolar har jag intet att tillföra men det kan ju komma att ändra sig...

Fick en jättebra BM som berättade och visade hela tiden, kändes jättetryggt. Och den sprattlade allt som sjutton den lille kepsen (har fått för mig att det är en han)!. Visade tummarna och händerna jättefint också.

Är tröööött och som vanligt lätt illamående men det kan ju inte jämföras med Sweet, jisses, jobba till 03!! Hoppas att du får vila lite snart.

BS, tror att maken var med i samma undersökning (inte ett  dugg konstigt, jag vet)

Frullan då, det låter verkligen som om det är på sin plats att du dyker upp imorgon. Ät ost och drick vin åt mig! 

• Telis

Frullis, klart du får! Bara roligt ju!

Hej Izzie! Roligt att du tittar in men du glömde ju det viktigaste! Hur mår du och M:s lillasyster/lillebror?

AM, så ni ska ge mr Yasuragi ett duschrum med beige plastmatta och våtrumstapet och sen höja hans hyra? Hahaha! Underbart!

• porchez

God morgon. Hinner ju aldrig in ordentligt längre. Men jag läser ikapp lite få och då, ska se om jag har mer tid ikväll. Kram på er alla

• _koko_

Frullan - du inte bara får utan måste. Jag har tom förvarnat att du är glutenintolerant ju! Och du behöver inte äta någon ost, och de har massor med bra vita viner. Så. Vi ses ikväll!

• smint

Telis: Nej skickade aldrig bild på mig själv, har inte hittat någon ännu, får kanske bli en å hela familjen innan lillebror kom. Men den är från sommaren-10. Har så dåligt med bilder på bara mig.

T är hemma idag, klagade på ont i magen och trött. Men hon verkar pigg ändå. Så där rök min sovdag med lille H.  Men men.

kikar in strax igen.

• fru AM

BS: Inboxar dig den tankspridda historien - det gick inte att länka så det blir hela texten.

Frullan: vad kul att du också kommer idag!!! Vi har nog bara setts en gång på en brunch så då är det ju extra roligt!!!

Telis: nej, rummet med det svartbyggda duschutrymmet ska nu återställas till vanligt sovrum och vi ska bygga ett extra duschrum i hans hall - bredvid gästtoan (som är på samma plats som min gästtoa om du komemr ihåg). Det blir ett litet utrymme och faktiskt med normalt kakel. Men inga extravaganser. Samtidigt fixar vi till vår egen gästtoa eftersom vi måste byta stammen just där i alla fall. Och sen höjer vi hans hyra. Tipptopp!

Vickan: just första lära-gå-skorna kan annars vara fiffigt att försöka hitta begagnade. De hinner sällan bli direkt utgångna eller slitna ... Blocket eller lämplig second-hand? JAg har tyvärr gett bort Hektors första skor. Börja med att ta reda på hur långa fötter han har. Ställ honom på ett pappar och rita sabbt som ögat runt foten ...

• Fossing77

AM - härliga renoveringsplaner Glad

BS - Hur går det med din stackars mamma?

Hattis - Hjälp, vad skönt med en bra BM och med härligt sprattel!

Lära-gå-skor - Tristan har helt bedårande Etnies-sneakers Glad Extra breda sulor för att passa de mjuka fötterna. Riktigt stadiga även om de inte går upp över vristen.

Ost och vin - Låter sååå gott! Det är ju typiskt man bor så långt bort... Hade varit trevligt att få lite ansikten på er Glad

• _koko_

Nu sitter jag vid en dator och kan skriva bättre.

BS - Vilken story med din mamma! Förstår att hon tycker det är läskigt, men jag tror hon går säker.  Bra gjort att ringa polisen!

AM - Låter ju som helt rätt slut på den historien (nästan, helt rätt vore ju att han tog sitt pick och pack och flyttade, kanske till det där 14M-huset jag såg häromdagen, i mina krokar men på behörigt avstånd... ).

porchez - Kram tillbaka!

smint - Ni kanske kan vila tillsammans iaf? Det brukar jag och conny göra när båda är hemma från dagis, lillebror sover och conny och jag går och vilar framför pippi eller nåt.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!