• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

*På väg till dagis*

Muggles - Jag minns inte att det stramade alls efter de första två dygnen.

• passionsblomman

Hattis, gud så skönt att höra bra nyheter!

Apropå det, eftersom jag varit lite off här ett tag-är det någon som har koll på hur det är med Izzie?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM
    passionsblomman skrev 2011-03-08 15:09:07 följande:
    Jag dööööööööööör! *vrider mig*
    Det var faktiskt inte min man som skrev det inlägget men ett tag undrade jag ...
  • Fossing77

PB - Hua! Vad var det för läskig blond sak dom ville ha?

Min FB är helt blockad.. Det enda man ser när man söker på mig är min profilbild och mitt namn.. Hoppas jag, iaf så lovade senaste inställningen att det skulle vara så Flört

• passionsblomman
    Fossing77 skrev 2011-03-08 15:30:20 följande:
    PB - Hua! Vad var det för läskig blond sak dom ville ha?

Min FB är helt blockad.. Det enda man ser när man söker på mig är min profilbild och mitt namn.. Hoppas jag, iaf så lovade senaste inställningen att det skulle vara så Flört
    Bella, och hon är inget de vill ha utan den maskot som redan finns-om du kollar på startsidan. Folk har skrikit sedan nylanseringen om att hon inte känns så vidare vuxen och ganska barbie så att säga, och NU gör de en omröstning?!
  • Fossing77
    passionsblomman skrev 2011-03-08 15:34:53 följande:
    Bella, och hon är inget de vill ha utan den maskot som redan finns-om du kollar på startsidan. Folk har skrikit sedan nylanseringen om att hon inte känns så vidare vuxen och ganska barbie så att säga, och NU gör de en omröstning?!
    Jag har helt ignorerat den prylen.. Har inte ens tittat åt den faktiskt... Men nu när jag tittar så ser jag ju att hon finns där... ha ha! Snacka om värdelös "maskot". När var nylanseringen? Känns som det var ett tag sedan... Den var nog innan jag ens hamnade här...
  • passionsblomman

Fossing, ja det var i höstas, typ i december eller så har jag för mig. Du skulle ha märkt det om du var här innan, för hela sajten ser helt annorlunda ut idag än då.

• Fossing77

Ah! Jag har så fullt upp att leta tips så jag har liksom missa att de gillar Barbie... Flört Jag återgår härmed till dagens stora fråga... Ska jag baka semlor eller inte....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!