• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

AM - en anledning till varför jag inte har kollegor eller kunder på fb .. fast byter jag jobb så kommer både min chef och min kollega att finnas där .

• Snartis

Usch vilken djungel det är, provade Britax Multi-tech på Babyland men den gick inte alls. Kicken har lång rygg och då går flera bort med nackskydd. Tyvärr...

Ska nog även åka och sätta honom i BeSafe stolarna för de får nästan alltid bäst i test. Vill att han ska sitta så säkert som möjligt

Nu ska jag ta och åka till stallet, skitjobbigt kommer det blir ska säga hej då till min medryttarhäst som tas bort på torsdag. Har inhandlat en hel påse äpplen till honom. Så ska ut och krama om honom en sista gång

• start september

Bilstolar - röstar också på en Britax stol bakåtvänt som är större/längre ett tag till och sen en ny rikitg framåtvänd stol. Vi kommer behöva byta den ena efter sommaren tror vi, har en BeSafe också och där är bältet nu slut så det är en mm ca över när man knäpper med overall. Blir väl lättare över sommaren men sen är det säkert kört. Då är hon drygt tre så det behövs en till.

Vår tjej klättrar också i både Be safe och en Maxi Cosi mobi. Perfekt. men litet kladdigt så här års.  

• Lapinette

fossing - det var det snålaste jag hört! Sånt där är bara så dumt och måste kosta mer än vad det smakar .

Snartis - usch vad trist att vara sjuk och att pencillinet inte verkar hjälpa.

• viktualia

Snartis - är det väldigt opraktiskt att byta bil med maken under en period? Om den är enklare att hantera för dig?

AM - sådana där stolpskott till FB-statusrader gör mig mörkrädd!! baaaaaaaaaaaaa Eller som en fd kollega som bloggade om att hon inte ville jobba... KLANT!

• fru AM
    viktualia skrev 2011-03-08 11:59:23 följande:
    AM - sådana där stolpskott till FB-statusrader gör mig mörkrädd!! baaaaaaaaaaaaa Eller som en fd kollega som bloggade om att hon inte ville jobba... KLANT!
    Jag påpekade lite försiktigt för henne att det lät som en skön och bra dag - sålänge man inte är dagisfröken ...
  • fru AM

Tro't eller ej men Yasuragi överklagar INTE förlusten i Hyresnämnden!!!

Dags att fira med en semla kanske!? 

• viktualia

AM - heja!

Snartis - jobbigt med hästen!

Ore - tillgänglighet i form av sådan jour kostar pengar! heja dig! Maken har ett sånt system, han tidrapporterar lite extra tid om det ringer när han är på semester/ledig.

Ego - själv härjar jag vidare.... Tänkte gå på promenad men nääee det är så himla halkigt och min fot är inte 100 än. Har hunnit hamna i ett jobbdebackel modell förvirrat, men men... det har nog retts ut eller jag vet vad jag tycker i alla fall. Dealen på min planet är att jag kommer att tillbringa varannan onsdag på jobbet, men tidrapportera alla onsdagar i tjänst. Dvs jag måste jobba runt 1,5 timme om dagen jag är hemma - vilket överensstämmer med hur länge Trollet sover per dag. Hittills känns det helt ok.

.. nu blir det bilutflykt i hålan istället för promenad... småtrist men är det halkigt så är det..

• viktualia
    fru AM skrev 2011-03-08 12:17:03 följande:
    Tro't eller ej men Yasuragi överklagar INTE förlusten i Hyresnämnden!!!

Dags att fira med en semla kanske!? 
    tjohooo! men ni får bygga ett onödigt badrum åt honom... eller hur var det? ni vann halvt?! eller?
  • fru AM
    viktualia skrev 2011-03-08 12:22:45 följande:
    tjohooo! men ni får bygga ett onödigt badrum åt honom... eller hur var det? ni vann halvt?! eller?
    Vi vann hela ärendet i Hyresnämnden - men delvis pga att vi innan förhandlingen erbjudit honom att vi ska bygga till ett duschrum i hallen. Det är klart att det kommer kosta en del men vi kommer höja hyran för honom (det vet han inte) och vi är ändå tvungna att rota lite i rören just där och byta en del av stammen - samtidigt passar vi på att göra om vår gästtoa som också har gamla stammar. 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!