• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Hej kängis!! Hur mår ni allihopa? Kan inte ni också flytta till Stockholmstrakten, typ hem till din makes mamma?

• kängu

Snigeln, haha det kanske känns liiiiite för intimt Är det dit ni ska flytta??? Eller är det grannkommunen (som jag fått för mig)? Ja du, alla jobben finns ju fortfarande i Sthlm. Men vi trivs så rackarns bra här så vi blir nog ändå kvar... Om inte det dyker upp två fantastiska jobb förstås

• snaily

Kängu
    Äsch, typiskt. Fast kul att ni trivs bra och att du fått ett bra jobb!
    Grannkommun, hmmm.... ja det är det nog, norrut alltså.

• kängu

Snaily, ja det är ju bara ett vikariat tyvärr så det varar inte så länge till. Sen får vi se vad som händer... Hur är det för dig på jobbfronten, har du börjat söka ngt?

• passionsblomman

Så här pass mycket vår har vi fått i min trädgård. Fast det kan man inte tro ifall man går ut och blundar, eftersom det är totlt svinkallt idag. men man måste ju försäka se de små ljusglimtarna....

Magnoliaknopp

Vintergäck

Videung

Suddiga Snödroppar

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • kängu

Vilka fina bilder PB! Härligt med lite vårtecken!

Nu är det dags för mig att gå och sova... så trött idag. Godnatt

• passionsblomman

Annars skriker marskatterna utanför så sonen blir rädd. Det är också ett vårtecken måste man ju säga. Och man kan också konstatera att det inte spelar hannarna därute någon som helst roll att båda våra kattor är värdelösa i fortplantningssynpunkt. De skriker ändå i högan sky, onödiga djur!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • snaily
    kängu skrev 2011-03-07 20:53:50 följande:
    Snaily, ja det är ju bara ett vikariat tyvärr så det varar inte så länge till. Sen får vi se vad som händer... Hur är det för dig på jobbfronten, har du börjat söka ngt?
    Kängu
    Söka jobb, är du galen! MÅSTE man verkligen jobba?
    Allvarligt talat, det känns väldigt avlägset nu och jag orkar inte tänka på det, allt det här med flytten känns jobbigt nog.
    Synd att det bara är ett vikariat du har! När är det det tar slut?

PB - oj vad mycket vår ni har!
  • snaily

Yngla hamnade i selen igen, fast denna gång på makens starkare kropp. Slökollar på förlossningsprogrammet på fyran och blir sjukt nog sugen på att föda barn igen. Sen vet jag inte om vi vill HA två barn, det är ju ett dilemma förstås. (Det löser sig nog enkelt i och för sig med att vi inte KAN få fler.)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!